اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چالدران:

جوانان با تهدیدهای فضای مجازی آشنا شوند

خبرگزاری فارس: فرماندار چالدران گفت: اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان باید با تهدیدهای فضای مجازی آشنا شده و استفاده صحیح از آن را بیاموزند.

جوانان با تهدیدهای فضای مجازی آشنا شوند

احمدرضا قلی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در چالدران اظهار داشت: امروزه فضای مجازی به عنوان فضایی برای توسعه سریع و راحت کاربرد دارد که باید از آن به شکل مطلوب‌تری استفاده شود تا کاربران به ویژه قشر جوان و نوجوان از مشکلات متعدد ناشی از آن در امان بمانند.

وی با بیان اینکه کاربران رایانه‌ها لازم است که با فرصت‌ها و تهدیدهای احتمالی نهفته در اینترنت آشنا شوند، گفت: باید در ارتباط با چگونگی استفاده از فضای مجازی نسبت به فرهنگ‌سازی، معرفت‌افزایی به ویژه بین جوانان اهتمام کرده و برای معرفی سایت‌های متنوع و مفید اقدام شود.

فرماندار چالدران مهم‌ترین مسئله بحث در این زمینه را دشمن‌شناسی و شناساندن فتنه‌ها به جوانان و نوجوانان و آحاد مردم دانست و افزود: با استفاده از این فن‌آوری جدید و مدرن باید برای ارتقاء فرهنگ دینی، تقویت باورهای مذهبی  و ارزش‌های اسلامی در نهایت برای انجام رسالت فرهنگی به ویژه در دانشگاه‌ها و مدارس اهتمام کرده و به شکل شایسته‌ای بسترسازی شود.

قلی‌پور با اظهار به اینکه باید به شکلی نسل جدید را تربیت کرد که افراد گرایشی برای استفاده از گیرنده‌های ماهواره از خود نشان ندهند، خاطر نشان کرد: اگر جامعه هدف به ویژه جوانان از خطرات و آسیب‌های فضای مجازی و برنامه‌های ماهواره‌ای با آموزش‌های لازم آگاه شوند به طور قطع برای استفاده نامناسب از این امکانات دنیای مدرن علاقه‌ای از خود نشان نمی‌دهند.

فرماندار چالدران به اهمیت وجود یک سیاست هماهنگ و جامع در زمینه پیشگیری از وقوع جرم در فضای مجازی اشاره کرد و بیان داشت: اگر فعالان جامعه مجازی در مسیر موازین اسلامی گام بردارند بسترها برای توسعه سریع و راحت فراهم می‌شود و نه‌تنها از طریق فضای مجازی جوانان دچار آسیب نمی‌شوند بلکه برای پیشرفت کشورمان نیز کمک مؤثری ارائه می‌دهند.

وی اذعان داشت: رایانه‌ها روزبه‌روز از طریق شبکه‌های محلی و جهانی همچنین به وسیله فناوری بی‌سیم به یکدیگر پیوند می‌خورند به دنبال آن ارتباط گسترده، هر روز بیشتر از گذشته سرعت انتقال عکس، صدا، فیلم و اطلاعات را افزایش می‌دهد پس باید برای یادگیری این تکنولوژی جدی‌تر اقدام کرد.

انتهای پیام/61002/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول