اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهاردهمین جشنواره جوان خوارزمی کشور صورت گرفت

دانش‌آموزان فارس یک پله صعود کردند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در همایش تجلیل از برگزیدگان چهاردهمین جشنواره خوارزمی کشور از دانش‌آموزان برگزیده این استان که رتبه دوم شدند، تجلیل شد.

دانش‌آموزان فارس یک پله صعود کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محمدحسین روزی‌طلب با یادآوری اینکه رتبه فارس در جشنواره سال گذشته کشور سوم بوده است، اظهار داشت: این استان امسال توانست رتبه دوم کشوری را به دست آورد و دانش‌آموزان برگزیده نشان و لوح جشنواره را از دست معاونان وزیر علوم و آموزش و پرورش دریافت کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: برگزیدگان این جشنواره علاوه بر دریافت تندیس، لوح تقدیر و هدایا از مقامات عالی‌رتبه کشوری از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان (کمک هزینه تحصیلی، خدمت نظام وظیفه عمومی، سفر حج، سفرهای علمی داخلی و خارجی و ...) بهره‌مند شدند.

روزی‌طلب ادامه داد: 69 طرح منتخب از یک‌هزار و 200 طرح ارسال شده دانش‌آموزی به دبیرخانه‌های استانی به مرحله کشوری راه پیدا کردند که پس از دفاع حضوری داوران استانی و طراحان، هفت طرح برتر به مرحله داوری نهایی جشنواره راه یافتند و در نهایت، شش طرح استان فارس به عنوان طرح‌های برگزیده کشوری انتخاب شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ایجاد، پرورش، رشد و شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌های نوجوانان و جوانان، به ویژه در عرصه فناوری‌های نوین را از اهداف برگزاری جشنواره‌های خوارزمی ذکر و اضافه کرد: خراسان رضوی و شهر تهران هر کدام با 9 طرح برگزیده کشوری به طور مشترک در صدر جدول رتبه‌ها قرار گرفتند، استان فارس با شش طرح برگزیده کشوری در جایگاه دوم، کرمان با چهار طرح برگزیده در رتبه سوم و استان‌های اصفهان و یزد هر کدام با سه طرح برگزیده کشوری، به طور مشترک در رتبه چهارم قرار گرفتند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در مورد طرح‌های دانش‌آموزی استان فارس  ابراز داشت: طرح طیف‌نگار خواص سیالات توسط امواج مکانیکی از مجتمع آموزشی حافظ، طرح‌های مجموعه داستان «از گونه‌ای دیگر»، طرح مجموعه شعر «اینجا شروع رابطه‌ای تازه با خداست» و طرح «رودخانه در یتیم جنوب»، همگی از دبیرستان دکتر مسیح محیط زاده ناحیه دو شیراز از طرح‌های برتر این استان بودند.

به گفته وی، طرح بیداری اسلامی از دبیرستان شاهد فاطمة‌الزهرا (س) شهرستان جهرم و طرح دستگاه مکانیزه پرس و بسته‌بندی پنبه از دبیرستان نمونه دولتی امام خامنه‌ای شهرستان فسا نیز حائز رتبه برتر کشور شدند.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول