اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت آبیک:

حماسه 9 دی بساط فتنه‌گران را برچید

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شهر آبیک گفت: با بصیرت و هوشیاری مردم، بساط فتنه‌گران و آشوبگران در 9 دی سال 88 برچیده شد.

حماسه 9 دی بساط فتنه‌گران را برچید

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام عبدالصمد‌ رمضانی در خطبه‌های این هفته شهر آبیک در مسجد ولی عصر(عج) این شهر اظهار داشت: خلق حماسه 9 دی نتیجه تقوا و پرهیزگاری ملت شریف ایران بوده است که با بصیرت و تبعیت از ولایت فقیه فضای غبار‌آلود ایجاد شده از سوی فتنه‌گران و آشوب‌گران را به فضایی روشن و مملو از آگاهی و هوشیاری تبدیل کرد.

وی افزود: دشمن برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا که در سال آینده برگزار می‌شود، توطئه‌چینی کرده که مطلوب است مردم مانند همیشه گوش به فرمان ولایت فقیه باشند و با بصیرت و آگاهی و نیز پرشور در انتخابات سال آینده شرکت کنند.

خطیب موقت جمعه شهر آبیک خاطرنشان کرد: مردم در تمام صحنه‌ها و عرصه‌ها حضوری فعال داشته باشند تا نقشه‌ها و اهداف شوم دشمنان خنثی شود.

رمضانی ادامه داد: مردم باید با حفظ وحدت و یکپارچگی در راستای حفظ نظام و آرمان‌های امام راحل (ره) و شهدا گام بردارند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها مشورت کردن با افراد عاقل، خیرخواه و خردمند را موجب خیر و برکت و مبارکی برای انسان دانست و تصریح کرد: انسان باید با افراد مؤمن، باتقوا و صاحب خرد مشورت کند تا بتواند در کارها به نتایج مطلوب دست یابد.

امام جمعه موقت شهر آبیک با بیان اینکه عبادت سه مرحله دارد، تصریح کرد: یک نوع عبادت لسانی و زبانی است، مرحله دیگر تصدیق با قلب و مرحله آخر عمل با اعضا و جوارح به تکالیف الهی است.

رمضانی اضافه کرد: به فرمایش پیامبر اکرم (ص) کسانی که خدا را یاد می‌کنند و از یاد خدا غافل نیستند، کسانی که از ترس و خوف از خدا می‌گریند و کسانی که در سحرگاهان استغفار و توبه می‌کنند از شر و گزند شیطان در امان هستند که مطلوب است انسان جزو این دسته باشد و در راه خودسازی و تهذیب خود گام بردارد.

امام جمعه موقت شهر آبیک با اشاره به ولادت حضرت کاظم (ع) گفت: این امام همام با توجه به آزار و اذیت‌های فراوانی که دیدند کسی را نفرین نکردند که در بین مردم عراق ایشان به باب‌الحوائج معروف هستند.

رمضانی خاطرنشان کرد: امامان معصوم (ع) به کسانی که تقوا و ایمان داشته باشند قطعاً توجه دارند و در سختی‌ها و مشکلات به داد انسان می‌رسند.

وی بیان کرد: انسان باید با عمل به دستورات و احکام الهی در مسیر اهل بیت (ع) حرکت کند تا در دنیا و آخرت به سعادت دست یابد.

خطیب موقت جمعه شهر آبیک اذعان کرد: آفرینش دنیا یقیناً برای تکامل و معرفت انسان آفریده شده است که از جمله آفرینش شب و روز که بیانگر قدرت و اقتدار الهی است و مقدمه برپایی معاد و قیامت است که مطلوب است انسان از خدا بخواهد هر روز بر توفیقاتش بیافزاید و خودش نیز در مسیر کسب رضایت الهی حرکت کند.

رمضانی اظهار کرد: با توجه به ابن فرمایش امام کاظم (ع) به هشام‌بن‌حکم از یارانش فرمودند: "کسی که هر روز نفس خود را محاسبه نکند از ما نیست" انسان باید اعمال هر روز خود را مورد حساب و کتاب قرار دهد تا اگر کار نیک انجام داده خدا را شکر کند و از خدا بخواهد بر اعمال نیکش بیافزاید و اگر گناهی مرتکب شده و عمل زشتی انجام داده توبه و استغفار کند و به خدا بازگردد تا گناهش بخشیده شود.

انتهای پیام/77006/ق/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول