اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فوتبال تنها عامل کدورت میان پلیس و خبرنگار در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: این‌گونه که معلوم است تنها عاملی که در استان کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند میان پلیس و خبرنگار در این استان کدورت ایجاد کرده و فاصله بیندازند فوتبال است که تبدیل به سریالی ناخوشایند شده است.

فوتبال تنها عامل کدورت میان پلیس و خبرنگار در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، همه جا برای خبرنگاران احترام و جایگاه خاصی قائل هستند، خبرنگاران راویان بی‌طرفی هستند که وقایع را آن‌گونه که حقیقت دارد، منعکس می‌کنند.

در نظام مقدس جمهوری اسلامی وضع به همین گونه است و خبرنگاران و رسانه در مسیر و اهداف الهی و انسانی انقلاب گام بر می‌دارند که می‌توان نقش بی‌بدیلی برای رسانه‌ها در تثبیت و تحکیم پایه‌های حکومت اسلامی در میان مردم قائل شد.

در استان کهگیلویه و بویراحمد آن‌گونه که مراجع قضایی و امنیتی اعلام کردند حتی یک خبرنگار و نشریه معاند نظام در این استان وجود ندارد و همگی برای این مردم و این کشور می‌نویسند و می‌گویند ولی آن‌گونه که باید این قشر زحمت‌کش و بی‌ادعا درک نمی‌شوند.

رسانه‌ها همواره در کنار پلیس بوده‌اند و آن‌جا که منافع مردم و نظام به هم گره خورده است، این وحدت و همراهی اثرات امیدبخشی را در جامعه ایجاد کرده است.

اما برخی موارد موجب دلخوری اهالی رسانه از پلیس این استان شده است و آن هم مسائلی است که هر هفته در ورزشگاه تختی یاسوج و در حین مسابقه‌های مهم تیم فوتبال شهرداری یاسوج به وجود می‌آیند.

هیئت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد برای خبرنگاران ورزشی‌نویس کارتی ویژه صادر کرده که خبرنگار با در دست داشتن این کارت بتواند بدون مزاحمتی به رسالت اطلاع‌رسانی خود در پوشش این مسابقات فوتبال بپردازد ولی متأسفانه به هر دلیل، نیروی انتظامی حاضر در درب ورودی ورزشگاه همواره با بیان اینکه خبرنگار و غیر خبرنگار نمی‌شناسیم مانع ورود خبرنگاران می‌شود.

در مسابقه دو تیم شهرداری یاسوج و ذوب‌آهن اصفهان با وجود آن‌که خبرنگاران حدود نیم ساعت زودتر به ورزشگاه آمدند ولی متأسفانه شاهد صحنه‌هایی بودند که به حرمت زحمات حافظان امنیت مردم از ذکر آن‌ها خودداری می‌کنم ولی این را می‌گویم که پلیس باید به سمت برخورد‌های نرم و فرهنگی برود چرا که برخوردهایی جز این زیبنده نیست.

شکی نیست که پلیس باید به این موضوع توجه کند و مأمورانی را در اماکن این‌چنینی بگمارد که آموزش‌های برخورد فرهنگی را در سطح قابل قبولی فرا گرفته باشند و کاملاً به رسالت خود آگاه بوده و در مواجهه با افراد مختلف حرمت نگه دارند.

قطعاً برخورد با یک اوباش یا یک مخل امنیت با برخورد با یک خبرنگار باید متفاوت باشد و سرباز این نظام که صبغه آن فرهنگی بوده باید این تفاوت را بداند و درک کند.

مواجهه فرهنگی یا برخورد هیجانی

متأسفانه در این مسابقه فوتبال که پیش‌بینی استقبال مردم هم می‌شد، پلیس برای حفظ و ایجاد امنیت می‌توانست منطقی‌تر عمل کند. برخی افراد حاضر در پشت درب ورزشگاه با نشان دادن بلیط‌ های خود به خبرنگار ما مدعی شدند که هیئت فوتبال چندین هزار بلیط بیش از ظرفیت ورزشگاه فروخته است.

به هر حال این بازی که خاطرات تلخی را برای مشتاقان فوتبال در یاسوج رقم زد پر بود از حوادث تلخ‌تر و چشمان گریان.

تلخی‌ها و بی‌نظمی‌هایی که همه مقصر آن‌ها البته نیروی انتظامی نبوده و هیئت فوتبال نیز از مقصرین اصلی آن است.

تقصیراتی که موجب شد تا بسیاری از جمله خبرنگاران و مسئولان و خصوصاً مؤسس باشگاه شهرداری یاسوج با بی‌مهری مواجه شده و اجازه ورود به ورزشگاه را در کنار خبرنگاران پیدا نکند.

جایگاه ویژه خبرنگاران پر بود از افراد غیر خبری و غیر فوتبالی و خبرنگاران پشت درب‌های ورزشگاه در حال چانه‌زنی برای ورود به ورزشگاه. 

از سوی دیگر تیم فوتبال شهرداری یاسوج که هواداران بسیار زیادی در کهگیلویه و بویراحمد دارد شکست می‌خورد که در این بین بروز برخی هیجانات کاذب از سوی تماشاگران قابل پیش‌بینی بود ولی نکته مهم‌تر در این بین نحوه مدیریت پلیس در برخورد با هیجانات است، مدیریتی که اگر درست اعمال نشود نه تنها موجب ایجاد امنیت نمی‌شود بلکه خود عاملی برای ترغیب هیجانات و ناامنی‌ها می‌شود.

این گزارش هرگز به معنای نادیده گرفتن زحمات دلسوزانه پلیس کهگیلویه و بویراحمد در ابعاد مختلف نیست و درج آن تنها با نیت اصلاح این ضعف است که مردمان زیادی دل به بیداری‌های شبانه و هوشیاری روزانه آن‌ها بسته‌اند تا نانی را با آرامش از گلو پایین ببرند و نگران امنیت نباشند و الحق که پلیس وظیفه خود را در حد توان خوب انجام داده است.

بدون شک نباید مردم و خبرنگاران این‌گونه اعمال تعدادی مأمور را به پای بدنه مردمی و دلسوز پلیس نوشته و از طرفی پلیس هم نباید اجازه دهد یک سرباز رفتاری داشته باشد که بدنه پلیس را زیر سؤال ببرد.

============

یادداشت از کریم بنام

============

انتهای‌پیام/82005/م/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول