اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین:

سرانه مطالعه قزوین بالاتر از میانگین کشور است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به اهمیت پژوهش، مطالعه و اعلام اولویت‌های پژوهشی این اداره‌ کل گفت: سرانه مطالعه قزوین بالاتر از میانگین کشور است.

سرانه مطالعه قزوین بالاتر از میانگین کشور است

محمدحسین شفیعی‌ها امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین به مناسبت هفته پِژوهش اظهار داشت: مطالعه از ملزومات امور پژوهشی است که در این زمینه قزوین نسبت به سایر نقاط کشور از سرانه مطالعه بالاتری برخوردار است، گرچه هنوز تا رسیدن به جایگاه واقعی مطالعه و پژوهش، مسیر طولانی در پیش داریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر جامعه در مسیر حرکت به سوی تخصص‌گرایی است و همچون گذشته تنها داشتن مدرک دانشگاهی تضمین‌کننده اشتغال نیست و کسانی جذب بازار کار خواهند شد که در رشته تخصصی خود دارای مهارت کافی باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: دستگاه‌های دولتی موظف هستند، طبق قانون قسمتی از بودجه خود را به امر مهم و حیاتی پژوهش اختصاص دهند که در این زمینه هم با توجه به اینکه بودجه‌های پژوهشی محدودیت دارد، بهتر است اولویت‌ در تخصیص بودجه با مسائل مهم و کاربردی باشد.

این مسئول تصریح کرد: پژوهش‌های کاربردی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود که نتایج آن می‌تواند برای سازمان سودآوری ایجاد کند.

شفیعی‌ها با اشاره به ظرفیت پژوهشی مناسب در دانشگاه‌های استان و احداث پارک‌های علم و فناوری اظهار داشت: شرایط همکاری محققان با سازمان‌های دولتی در زمینه پژوهش فراهم است و این ارتباط می‌تواند اثربخشی و کارایی مؤثری بر پایه دانش و تفکر داخلی در نهادهایی که از این همکاری‌ها بهره‌مند می‌شوند، داشته باشد.

وی در ادامه عنوان کرد: بدیهی است حوزه فرهنگ و هنر به دلیل جایگاه مبنایی آن از اهمیت بیشتری برخوردار است و این تعامل میان مراکز پژوهشی و مراکز فرهنگی و هنری باید جدی‌تر باشد.

این مسئول در خصوص اولویت‌های پژوهشی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین یادآور شد: طبق مصوبات شورای پژوهش اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اولویت‌های پژوهشی سال‌‌جاری این اداره‌کل تعیین شده که پژوهشگران علاقه‌مند می‌توانند برای همکاری و ارائه طرح‌های پژوهشی در حوزه‌های مرتبط با واحد پژوهش اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اضافه کرد: همچنین دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌های مرتبط می‌توانند با انتخاب این اولویت‌ها به عنوان موضوع پایان‌نامه و رساله دکتری از تسهیلات کمک هزینه این اداره‌کل بهره‌مند شوند.

شفیعی‌ها بیان داشت: هفته پژوهش فرصت مناسبی برای معرفی آثار پژوهشی و تکریم از پژوهشگران است.

وی متذکر شد: در این زمینه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در حد توان با خرید بخشی از آثار نویسندگان استان و اهدای آن به مراکز علمی و پژوهشی، حمایت از برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوعات فرهنگی و هنری و دعوت از اساتید برای برگزاری سمینارها و کارگاه‌های آموزشی همواره کوشیده است تا رسالت خود را در این زمینه به خوبی ایفا کند.

این مسئول در پایان اذعان داشت: پژوهش به عنوان کلید مشکلات و عقب‌ماندگی کشور تلقی می‌شود، به شرط آنکه براساس نیازهای واقعی کشور بوده و کاربردی باشد، بنابراین به استناد فرمایش رهبر معظم انقلاب علم، پیشرفت علمی و فراگیری آن نیاز اول کشور است و ضرورت این نیاز پژوهش و تحقیق است.

انتهای پیام/2667/ذ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول