اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی فارس:

مصوبات شورای استان فارس کتاب می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی فارس گفت: مصوبات و عملکرد شورای این استان کتاب می‌شود.

مصوبات شورای استان فارس کتاب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مظفر مختاری بعد از ظهر امروز در حاشیه جلسه علنی شورای اسلامی فارس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اعضای شوراها در طول عمر شورا به وظایف تعریف شده خود عمل کردند.

رئیس شورای اسلامی استان فارس ابراز داشت: نباید وظایف شوراها را به عنوان یک نهاد مهم مردمی تنها محدود به نظارت بر شهرداری‌ها کرد.

وی گفت: دولت باید بر اساس قانون اختیارات بیشتری را به شوراها برای پیشبرد امور بدهد.

مختاری اضافه کرد: بدون اعطای اختیارات بیشتر به شوراها در آینده نیز آنها نمی‌توانند عملکرد خوب و موفق داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی استان فارس تصریح کرد: شوراها می‌توانند امور مختلف کشور را به دست گیرند و به دولت در انتقال آموزش در راستای کوچک‌سازی کمک کنند.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت واحد شهری خاطرنشان کرد: بسیاری از جوامع پیشرفته شهرهای خود را از طریق مدیریت واحد اداره می‌کنند.

نماینده مردم شیراز در شورای اسلامی این شهر بیان کرد: به دلیل عدم تحقق مدیریت واحد شهری شاهد پرداخت هزینه‌های بسیار و موازی‌کاری‌ها هستیم.

مختاری ادامه داد: دولت در ادغام وزارتخانه‌هایی مانند وزارت راه و مسکن می‌توانست اختیارات را به شوراها بدهد تا در هزینه‌هایش صرفه‌جویی شود.

وی گفت: باید با تحقق مدیریت واحد شهری اداره حوزه‌هایی مانند آبفا، گاز، برق و راهنمایی و رانندگی را به صورت واحد انجام دهیم تا در بخش‌های مختلف شاهد تسریع در خدمات‌رسانی باشیم.

رئیس شورای اسلامی استان فارس افزود: در خدماتی مانند سرویس مدارس، بافت‌های فرسوده و روشنایی معابر شهرداری‌ها اقدامات خوبی انجام داده‌اند اما به خاطر اینکه مدیریت واحد وجود ندارد نمی‌توانند به طور کامل پاسخگوی امور باشند.

وی ابراز داشت: اعضای شوراها در سال آینده در کلان‌شهری مانند شیراز به 21 نفر افزایش می‌یابد اما باید با افزایش وظایف شاهد خدمات بیشتر باشیم.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول