اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ‌مردم ‌مریوان و سروآباد در ‌مجلس:

درآمدهای مالیاتی دولت در ‌استان هزینه شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: درآمدهای مالیاتی دولت در استان کردستان به طور کامل و 100 درصدی اخذ شده اما کمتر از 50 درصد از این درآمدها در استان هزینه شده است.

درآمدهای مالیاتی دولت در ‌استان هزینه شود

امید کریمیان در گفت‌وگو باخبر‌نگار فارس در سنندج، با اشاره به وضعیت نابسامان پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای در ‌استان، علت آن را تخصیص نیافتن اعتبارات در زمان مناسب اعلام کرد.

وی با اشاره به اعتبارات مناسبی که در مجلس نهم برای پیشرفت و به سامان رساندن این‌گونه طرح‌ها تصویب می‌شود، از سهل‌انگاری دولت در ‌اعطای بودجه به طرح‌های استان انتقاد کرد.

کریمیان افزود: دولت بودجه مناسبی را از محل درآمدهای ارزی و مالیاتی حاصل می‌کند اما آن را در ‌جای مناسب خود هزینه نمی‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه با هزینه کامل درآمدهای مالیاتی دولت در‌ ‌استان روند انجام طرح‌ها شتاب خواهد گرفت، خواستار توجه جدی به این مقوله شد.

وی با اشاره به این موضوع که فصل سرما آغاز شده و تخصیص بودجه‌های عمرانی تاکنون محقق نشده است، تصریح کرد: حتی اگر همین امروز هم این اعتبارات تزریق شود به دلیل اتمام فصل کاری باید آن را برای سال آینده در نظر گرفت.

کریمیان تصریح کرد: هزینه تکمیل پروژه‌های عمرانی امسال نیز از ‌محل اعتبارات سال 90 تامین شده چراکه در سال 91 عملاً اعتباری تخصیص نیافته است.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس نهم گفت: با توجه به اینکه اعتبارات پروژه‌های مصوب سفر رهبری از ‌منبع خاص خود و از ‌محل اعتبارات سفر تامین می‌شود روند پیشرفت آنها بسیار خوب و رو به جلو بوده است.

وی اقداماتی همچون گازرسانی به روستاهای استان و احداث فضاهای آموزشی و ورزشی را از جمله برنامه‌هایی دانست که هزینه آنها از ‌محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری تامین شده است.

کریمیان با قدر‌دانی از عنایت ایشان در نظارت ویژه بر اجرای طرح‌ها، گفت: معدود برنامه‌هایی هم که هنوز تکمیل نشده‌اند با سرعت خوبی در ‌حال اجراست.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی از مسکوت ماندن طرح‌هایی همچون منطقه ویژه اقتصادی مریوان، احداث بیمارستان سروآباد و تونل اورامان به عنوان نمونه این کاستی‌ها نام برد و تصریح کرد: برنامه‌ای هم برای تبدیل دریاچه زریوار به قطب گردشگری استان مطرح بود که هنوز ‌کارهای مطالعاتی و ابتدایی آن انجام نشده است.

کریمیان گفت: نمایندگان استان در حد توان تلاش می‌کنند از طریق برگزاری جلسات با وزرا و معاونان آنها روند انجام طرح‌ها را دنبال کنند.

وی در پایان با بیان اینکه بیشتر استان‌های کشور از جمله استان کردستان در خصوص تامین اعتبارات با مشکل روبه‌رو هستند گفت: با ادامه سهل‌‌انگاری‌های دولت در اختصاص اعتبارات‌، پیگیری‌های نمایندگان هم مصداق آب در هاون کوبیدن شده است.

انتهای پیام/صا/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول