اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل غله استان اردبیل:

70 درصد مهارت‌آموزی نانوایان محقق شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: در سال جاری 70 درصد مهارت‌آموزی نانوایان استان اردبیل محقق شده است.

70 درصد مهارت‌آموزی نانوایان محقق شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عباس کریمی صبح امروز در جلسه شورای آرد و نان اردبیل اظهار داشت: با هدف ارتقای کیفیت پخت نان، مهارت‌آموزی نانوایان و دست‌اندرکاران این مجموعه در دستور کار قرار گرفته به طوری که با گذشت 9 ماه از سال 70 درصد برنامه‌های آموزشی و مهارتی ما تحقق یافته است.

وی افزود: قرار است با همکاری آموزش فنی و حرفه‌ای 800 نفر از آموزش‌های لازم و مهارت‌های مورد نظر در حوزه نانوایی بهره‌مند شوند تا گواهی مهارت نیز برای آنها صادر شود که تاکنون 70 درصد این برنامه عملیاتی شده است.

وی با برشمردن وظایف اداره کل غله و خدمات بازرگانی گفت: مسئولیت تامین گندم مورد نیاز در طی سال، خریداری، نگهداری و تحویل آن به کارخانه‌های آردسازی بر عهده این نهاد است.

این مسئول بیان داشت: در کنار این امر و با هدف تنظیم بازار، خدمات بازرگانی و تزریق کالاهای اساسی مورد نیاز استان از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت و پشتیبانی اداره کل غله و خدمات بازرگانی صورت می‌گیرد تا در تامین مایحتاج ضروری مردم مشکلی به وجود نیاید.

کریمی ادامه داد: وظیفه اداره غله تامین گندم مورد نیاز استان و تحویل به کارخانه‌های آردسازی است و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و استاندارد سعی می‌کنیم نظارتی دقیق در این حوزه داشته باشیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل اظهار داشت: تیم‌های مشترک یاد شده بازرسی‌های خود را انجام می‌دهند و نتیجه آن را در اختیار مراجع قضایی قرار می‌دهند تا در صورت نیاز با افراد و کارخانه‌های تولید آرد متخلف برخورد صورت گیرد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل غله با بهره‌مندی از آزمایشگاه‌های مجهز به صورت هفتگی و رندوم از آرد، خمیر و دیگر مواد اولیه تولید نان نمونه‌برداری می‌کنند و در صورت نیاز تذکر و اصلاح موارد را از طریق اتحادیه نانوایان به صاحبان این مشاغل اعلام می‌کنند.

کیفیت نان با بهره‌مندی از گندم بومی ارتقا یافته است

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: کیفیت نان به عوامل مختلفی بستگی دارد که در وهله اول نوع گندم، استراحت گندم، استراحت آرد، نحوه استحصال آن، افزودنی‌های مجاز و در نهایت مهارت شاطر و نانوا است.

وی گفت: ما امسال سعی کردیم بهترین گندم استان را که در مناطق دیم‌خیز شهرستان‌های بیله‌سوار و منطقه ارشق تولید می‌شود خریداری و ذخیره‌سازی کنیم و حتی کارخانه‌های آردسازی را نیز تشویق کنیم از این گندم‌های مرغوب خریداری کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل بیان داشت: کیفیت پخت نان در این استان با توجه به استفاده از گندم بومی نسبت به سال‌های گذشته ارتقا یافته است.

کریمی گفت: هر چقدر این کیفیت بالا رود شاهد رضایت‌مندی مردم و مسافران و گردشگرانی خواهیم بود که در فصول مختلف به این استان سفر می‌کنند.

وی بیان داشت: ما حتی با اختلاطی که از گندم ذخیره شده سال‌های گذشته و گندم وارداتی از بنادر مختلف انجام می‌دهیم سعی می‌کنیم آرد مرغوب در کارخانه‌ها تولید شود.

انتهای پیام/62002/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول