اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت دیلم خبر داد

اجرای طرح مداخله‎ای ارتقاء سطح بهداشتی نانوایی‎ها در دیلم

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم گفت: طرح مداخله‎ای ارتقاء سطح بهداشتی نانوایی‎ها در شهرستان دیلم اجرا شد.

اجرای طرح مداخله‎ای ارتقاء سطح بهداشتی نانوایی‎ها در دیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از دیلم، عبدالحسین ناصری صبح امروز در نشست طرح ارتقای سطح بهداشتی نانوایی‌ها اظهار داشت: در سال‎های گذشته بهسازی کردن نانوایی‎ها یکی از دغدغه‎های مهم در شهرستان به شمار می‏رفت.

وی افزود: اما امروز دغدغه اصلی‎مان بهداشتی کردن نانوایی‎ها و پخت و عرضه نان در یک شرایط بهداشتی است و بیشترین شکوائیه و گلایه مردم از پخت و عرضه نان در شرایط غیربهداشتی است.

ناصری اضافه کرد: در همین راستا طرح ارتقای سطح بهداشتی نانوایی‎ها توسط بازرسین بهداشتی شهرستان تدوین و در حال اجرا است. 

وی با اشاره به نتایج خوب اجرای این طرح بیان کرد: با اجرای این طرح توسط بازرسین بهداشتی 76 درصد از 21 نانوایی مورد بازرسی در این طرح 75 درصد امتیازات و آیتم‎های ارزشیابی شرایط بهداشتی یک نانوایی را کسب کردند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم تصریح کرد: اخذ تائیدیه کارگروه آرد و نان، کسب حداکثر امتیازات بهداشتی در این طرح و شرکت در جلسات آموزشی آیتم‎های تعیین و تشویق نانوایی نمونه است.

معاون عمرانی و برنامه‎ریزی فرماندار دیلم نیز در این نشست گفت: اجرای این طرح در شهرستان یک کار بسیار خوب و ارزشمند است و باید توجه داشته باشیم در ارزشیابی و نمره‎گذاری بحث کیفیت و بهداشت نان را با هم در این طرح لحاظ کنیم.

عبدالرضا علی‌نیا خواستار نمره‎گذاری کیفیت نان شد و افزود: یکی از اقدامات مفیدی که در قالب این طرح می‎توان انجام داد شناسایی و تشویق نانوایی نمونه شهرستان در پایان سال در دو شاخص بهداشت و کیفیت نان است.

وی اطلاع‎رسانی امتیاز نانوایی‎ها در بحث رعایت اصول بهداشتی به عموم مردم را یکی از تشویقات بسیار خوب در این طرح عنوان کرد.

معاون عمرانی فرماندار دیلم از بازرسین بهداشتی خواست تا در بازرسی‎هایشان حساس‎تر و دقیق‎تر باشند.

نماینده مجمع امور صنفی شهرستان دیلم نیز در این نشست گفت: تشویق کردن بهترین راه حل برای رعایت اصول بهداشتی در نانوایی‎ها است و امور صنفی آماده اجرای هرگونه تشویق در حوزه کاری خود برای نانوایی‎ها است.

مسئول شورای آرد و نان شهرستان دیلم نیز گفت: پوشیدن لباس کار یک رنگ برای کارگران نانوایی‎ها جلوه مناسب و زیبایی به نانوایی‎های شهر می‎دهد و در اصول بهداشت نانوایی‎ها بسیار حائز اهمیت است.

سید جاسم میرجهانفرد کمبود کارگر ماهر و دائمی در شهرستان و هزینه زیاد انجام آزمایشات و صدور کارت تندرستی را از عمده مشکلات نانوایی‎ها عنوان کرد.      

انتهای پیام/66007/ر/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول