اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت و تجارت کهگیلویه و بویراحمد:

کوچک‌ترین تخلف در کار نانوایی‌ها بخشودنی نیست / کم‌فروشی بیشترین تخلف نانوایی‌ها

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که نان قوت قالب مردم کشور و این استان است، گفت: هیچ تخلفی به خصوص رعایت نکردن موضوعات بهداشتی از سوی نانوایان بخشودنی نیست.

کوچک‌ترین تخلف در کار نانوایی‌ها بخشودنی نیست / کم‌فروشی بیشترین تخلف نانوایی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، صبح امروز با حضور رئیس سازمان صنعت و معدن، مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی، مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی و بازرسان سازمان، تعدادی از نانوایی‌های شهر یاسوج مورد بازدید قرار گرفتند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کیفیت پخت نان، کیفیت آرد، مسائل بهداشتی نانوایی‌ها و ... از جمله مواردی بود که مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

داریوش دیودیده عنوان کرد: سلامت و بهداشت مردم از اهمیت بالایی برخوردار بوده و آن‌ها باید از کیفیت و بهداشت نان مصرفی خود اطلاع و اطمینان داشته باشند به این خاطر این واحد‌ها نیاز به بازدیدهای مستمر و پیوسته دارند.

وی اظهار داشت: خوشبختانه کیفیت آرد تولیدی استان مورد تأیید بوده و استاندارهای لازم را نیز کسب کرده است.

دیودیده ادامه داد: تیره‌گی آرد تولیدی کارخانه یاسوج به دلیل وجود سبوس موجود در آن است و باید با اطلاع‌رسانی مناسب مردم را از مزایای استفاده از نان‌های سبوس‌دار آگاه کرد چراکه این گونه نان‌ها علاوه بر داشتن ارزش غذایی بالا در تأمین سلامت عمومی نیز نقش به‌سزایی دارد.

وی افزود: با توجه با اهمیت نان در سبد مصرفی مردم استان، در بازدید به عمل آمده از تعدادی نانوایی‌های یاسوج، مشکلات، کمبودها و عملکرد این واحدها مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

دیودیده با اعلام این نکته که سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره‌های مرتبط با این سازمان آمادگی کامل جهت همکاری با نانوایان را داشته، خاطرنشان کرد: سعی می‌‌شود تا با تهیه آرد با کیفیت و آموزش‌های لازم خبازان را در تهیه نان مناسب و مرغوب یاری کرد.

وی تصریح کرد: قدیمی بودن دستگاه‌های پخت نان یکی عوامل تأثیرگذار در عدم مطلوبیت مناسب نان برخی از واحدهای نانوایی است که نیازمند به‌روز کردن دستگاه‌های پخت نان هستند.

این مسئول پایین بودن وزن چانه، عدم رعایت بهداشت و نداشتن ترازو را از عمده‌ترین تخلفات مشاهده شده در نانوایی‌های مورد بازدید عنوان کرد و افزود: تذکرات لازم در زمینه عدم رعایت موارد بهداشتی از طریق مراکز و متولیان بهداشت به نانوایی‌های متخلف داده خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان گفت: کلاس‌های آموزشی با حضور اساتید برجسته در جهت بالا بردن کیفیت کار متصدیان نانوایی برگزار شده و تا حدودی این امر باعث بالا بردن کیفیت نان شده که این امر نیاز به استمرار دارد.

دیودیده در پایان، بازدید‌های جمعی را در کاهش تخلفات در نانوایی بسیار مؤثر دانست و تأکید کرد: به منظور نظارت بهتر بر عملکرد نانوایی‌ها بازدیدهای سرزده جمعی و گروهی توسط  دستگاه‌های نظارتی استمرار خواهد یافت.

انتهای‌پیام/2571/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول