به گزارش خبرگزاری فارس از بستک، معاون پرورشی آموزش و پرورش بستک در حاشیه این کارگاه اظهار داشت: ارتقا سلامت دانش آموزان و پیشگیری از آسیبها از مهمترین برنامههای این حوزه در سال تحصیلی جاری است.
ابوالفضل سجادی افزود: امید است در سایه همفکری و هم اندیشی ایفای نقش مراقبان سلامت مدارس، عنایت مدیران مدارس و به ویژه با تعامل بهتر با مرکز بهداشت گامهای عملی بلندتری را در این خصوص برداریم.
وی بر شناسایی انواع آسیبهای اجتماعی، عوامل موثر بر وقوع این آسیبها، اولویتبندی آنها و همچنین برنامهریزی برای مقابله با آنها تاکید کرد و افزود: در جامعه مذهبی ما مسائلی همچون اعتیاد، طلاق، پرخاشگری، رفتارهای نامناسب نوجوان، فرار از خانه، روابط نامناسب اجتماعی و استفاده از مشروبات الکلی از جمله نشانههای آسیبهای اجتماعی در خانوادهها است.
معاون پرورشی آموزش و پرورش بستک عوامل ایجاد آسیبهای اجتماعی در جامعه را عوامل فردی، محیطی، اجتماعی، خصوصیات جسمانی، اختلال روحی و روانی، کم رویی، اضطراب و احساس کمبود شخصیت و تفاوت فرهنگی خانوادهها، موضوع مهاجرت، آداب و رسوم و ویژگیهای محیط اجتماعی دانست.
سجادی افزود: ایجاد فضای مناسب به منظور تخلیه انرژی نوجوانان و جوانان، تکریم دانش آموزان، ایجاد ارتباط با خدا و تقویت بعد معنوی بین دانشآموزان، آموزش اولیاء و ارتباط مؤثر با آنها، آموزش مربیان و دست اندرکاران مدرسه در نحوه برخورد با دانشآموزان، ایجاد ارتباط و وحدت رویه با نهادهای موثر در تربیت دانش آموزان از جمله وظائف مدیران و مربیان است.
وی دادن آگاهی و اطلاعات لازم به والدین در خصوص آسیبهای اجتماعی، آشنا نمودن اولیاء با علائم و آثار گرفتاری فرزندان در دام بزهکاری و آسیبهای اجتماعی و افزایش مهارت اولیاء در مورد نحوه رفتار با فرزندان و همچنین پیشگیری از آسیبهای اجتماعی را از اهداف کلی این دوره آموزشی برشمرد.
سجادی همچنین بر آموزش مهارتهای زندگی، مهارتهای فرزند پروری و رفتار با نوجوانان و پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر و کارگاههای آموزش خانواده والدین ویژه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی مبتنی بر آموزش حضوری والدین و به صورت کارگاهی تأکید کرد.
انتهای پیام/88006/خ/ژ1001