اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آمار و فن‌آوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی ارومیه:

امکان تبادل اطلاعات بین مراکز حوزه سلامت میسر شد

خبرگزاری فارس: مدیر آمار و فن‌آوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی ارومیه گفت: امکان تبادل اطلاعات مراکز حوزه سلامت شبکه ملی سلامت میسر شد.

امکان تبادل اطلاعات بین مراکز حوزه سلامت میسر شد

علی رشیدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: شبکه ملی سلامت زیرساخت اصلی ارتباطی بین همه مراکز بهداشتی تشخیصی و درمانی کشور است که شامل شبکه اینترنت و بستر ارتباطی داخل کشور که ضامن امنیت و سرعت انتقال داده‌ها، تصاویر و صوت‌ها است راه‌اندازی می‌شود.

رشیدی در بیان چگونگی کارکرد این شبکه، تاکید کرد: شبکه ملی سلامت که به اختصار شمس نامیده می‌شود تبادل داده، اطلاعات مراکز بهداشتی و درمانی دولتی، داروخانه‌ها و مراکز ستاد دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور در حوزه سلامت را میسر می‌کند.

این مسئول با اشاره به کارکردهای مهم و مؤثر این شبکه گفت: شبکه شمس در ارائه خدمات آموزش مجازی، از تبادل اطلاعات پرونده الکترونیک سلامت شهروندان، خدمات الکترونیکی ویژه دانشجویان، تبادل اطلاعات سامانه‌های دارویی، اطلاع‌رسانی و نیز شکایات مردمی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در بهره‌برداری از فاز اول شبکه ملی سلامت، آذربایجان غربی به عنوان یکی از استان‌های برتر در توسعه شبکه ملی سلامت برگزیده شده، خاطر نشان کرد: اتصال تمامی مراکز مهم درمانی، آموزشی و بهداشتی از طریق شبکه فیبر نوری به ستاد دانشگاه و اتصال همه شبکه‌های درمانی 14 شهر از شهرستان‌های تابعه استان از طریق فیبر نوری، شهر از طریق خط اختصاصی به شبکه ستاد دانشگاه متصل است.

مدیر آمار و فن‌آوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی ارومیه متذکر شد: همراه با انجام عملیات فیبرگذاری با مشارکت شرکت مخابرات استان 484 نقطه از نقاط مورد نظر دانشگاه از طریق خطوط ADSL با پهناهای بالاتر از 512 پایان یافته است و این مجموعه اقدامات دانشگاه را در شمار 10 استان برتر در کشور قرار داده است.

رشیدی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده یکی از نخستین طرح‌هایی است که در این بستر مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، تاکید کرد: در نظر داریم تا تمام اطلاعات مراکز بهداشتی و درمانی دولتی در فاز نخست منتقل شود و این مستلزم تعامل و همکاری همه جانبه مخابرات با حوزه IT دانشگاه است، بنابراین با توجه به گسترش حوزه استحفاظی مراکز بهداشتی درمانی از نقاط مختلف استان مانیتور کردن و رفع مشکلات احتمالی از قبیل قطعی و کند شدن سرعت انتقال داده از دغدغه‌های اصلی است و لازمه آن ایجاد تمهیدات فنی و تجهیزاتی است که نیازمند حمایت مالی ویژه است.

انتهای پیام/61012/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول