اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار آبپخش تأکید کرد

ضرورت تشکیل کمیته‌های ترویجی زکات در نقاط روستایی آبپخش

خبرگزاری فارس: بخشدار آبپخش بر ضرورت تشکیل کمیته‌های ترویجی زکات در نقاط روستایی آبپخش به‌ منظور ترویج فرهنگ زکات تأکید کرد.

ضرورت تشکیل کمیته‌های ترویجی زکات در نقاط روستایی آبپخش

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، احمد خرم‌روز سه‌شنبه شب در نشست شورای زکات آبپخش اظهار داشت: فریضه الهی زکات در دین مبین اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و ترویج و تبلیغ در این زمینه سبب فرهنگ‌سازی مطلوب در جامعه به ‌منظور توسعه این فرهنگ ناب اسلامی می‌شود.

وی ادامه داد: جامعه اسلامی با پرداخت زکات و ترویج این امر الهی، می‌تواند در حل مشکلات نیازمندان و عمران و آبادانی مناطق محروم قدم بردارد.

بخشدار آبپخش با تأکید بر اینکه پرداخت زکات بیمه مال کشاورزان محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: کشاورزان باید آگاه باشند که زکات در سنت الهی، تضمین و بیمه‌کننده مال محسوب می‌شود.

وی در خصوص جمع‌آوری و مصرف زکات گفت: افرادی که در روستاها به جمع‌آوری زکات اقدام می‌کنند، بدانند که مسئولیت بسیار مهمی را بر عهده دارند، چرا که زکات یکی از فرائض مهم الهی و اسلامی است.

این مسئول اذعان داشت: در جمع‌آوری زکات باید به اصول صحیح جمع‌آوری زکات توجه داشته باشیم و اگر فرهنگ جمع‌آوری و هزینه زکات به درستی انجام شود، به یقین مردم اقبال بیشتری از خود نشان خواهند داد.

بخشدار آبپخش عنوان کرد: موارد و مصارف زکات، احکام خاصی داشته و برای عمل به این واجب الهی، شناخت زوایای آن ضروری است و عوامل زکات و مسئولان شورای زکات باید به مصرف صحیح زکات در جامعه از نظر فقهی توجه داشته باشند.

خرم‌روز گفت: پرداخت زکات در بعد فردی و اجتماعی آثار مؤثری دارد که منجر به کاهش فقر اجتماعی و از بین رفتن فاصله‌های طبقاتی پوچ و بی‌معنا می‌شود.

وی یکی از فلسفه‌های مهم پرداخت زکات را رفع فقر اجتماعی در جامعه دانست و اذعان داشت: با اجرایی شدن این طرح می‌توان بسیاری از پیامدهای منفی در جامعه را به حداقل رساند و فقر را ریشه‌کن کرد.

بخشدار آبپخش تصریح کرد: تشکیل کمیته‌هایی به منظور فعال ساختن بحث زکات در شهر و روستاها، می‌تواند تأثیر بسزایی در ترویج امر زکات داشته باشد و در بخش آبپخش که از دیرباز به دیار دارالمؤمنان مشهور بوده، باید در این راستا تلاش‌های متعددی صورت بگیرد.

خرم‌روز تأکید کرد: کشاورزی یکی از مسائل اثرگذار در میزان جمع‌آوری زکات است و آبپخش به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین مناطق استان در تولید خرما، می‌تواند به جایگاه خاصی در جمع‌آوری زکات برسد؛ مسئولان نیز باید در تدوین برنامه‌های خود به این مهم توجه جدی داشته باشند.

انتهای پیام/2451/ذ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول