اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد آبپخش خبر داد

جمع‌آوری یک میلیارد ریال زکات در آبپخش

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد آبپخش از جمع‌آوری بیش از یک میلیارد ریال زکات مربوط به سال جاری در آبپخش خبر داد.

جمع‌آوری یک میلیارد ریال زکات در آبپخش

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، علی‌اکبر جوکار، شامگاه سه‌شنبه در نشست شورای زکات آبپخش اظهار داشت: رفع محرومیت یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) است و در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های ارزشمندی در این زمینه شاهد بوده‌ایم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) آبپخش ادامه داد: فعالیت در عرصه زکات، یکی از مهم‌ترین فعالیت کمیته امداد امام خمینی (ره) در حوزه رفع فقر است و این حوزه گسترده تا حد زیادی در عمران و آبادانی جوامع پرداخت‌کننده زکات تأثیر دارد که در سال‌های اخیر در بخش آبپخش به وضوح شاهد این امر بوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام همواره بر اجرای فریضه زکات تأکید دارند تا آنجایی که در قرآن کریم بعد از کلمه نماز به موضوع زکات اشاره شده است.

جوکار تصریح کرد: بر اساس آمار موجود، سال‌های گذشته بخش آبپخش از موفق‌ترین شوراهای احیای زکات شهرستان و استان بوده و با برنامه‌ریزی‌های دقیق توانسته به میزان چشم‌گیر، درآمد زکات را به طور سالانه افزایش دهد.

وی افزود: مبلغ معادل زکات که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است از مسائل مهمی است که موجب افزایش اعتبارات عمرانی نقاط پرداخت‌کننده زکات می‌شود.

جوکار با اشاره به کاربرد اعتبارات معادل زکات عنوان کرد: اعتبارات معادل زکات در محل پروژه‌ها و فعالیت‌هایی هزینه می‌شود که فاقد ردیف اعتبارات دولتی هستند.

این مسئول بیان داشت: سلامت کار و صحت کار مهم‌ترین اصولی است که شورای زکات آبپخش در دستور کار خود قرار داده و تاکنون این شورا هیچ اقدامی در خصوص ارائه آمار سوری و ناکارآمدی انجام نداده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) آبپخش افزود: در سال‌های گذشته، آبپخش از موفق‌ترین مناطق استان و شهرستان در عرصه زکات بوده و با برنامه‌ریزی‌های دقیق توانسته به میزان چشمگیری درآمد زکات را به طور سالانه افزایش دهد.

وی ابراز داشت: در سال جاری تاکنون بیش از یک میلیارد ریال زکات جمع‌آوری شده و براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته استان، باید نرخ زکات آبپخش امسال به سه میلیارد ریال برسد.

جوکار عنوان کرد: معادل اعتبارات زکات، سال گذشته به آبپخش آمده و در آینده نزدیک شاهد توزیع و اختصاص اعتبارات معادل به پروژه‌های مربوطه خواهیم بود.

وی در پایان گفت: برخی کشاورزان محصولات خود را فروخته‌اند و پس از کسب درآمد به پرداخت زکات اقدام خواهند کرد و از این طریق میزان زکات جمع‌آوری شده به شکل مضاعف افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/2451/ذ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول