اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 9 ماه سال‌جاری صورت گرفت

کاهش 12 درصدی کشفیات موادمخدر در زنجان/دستگیری 2 هزار قاچاقچی‌

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: طی 9 ماه سال‌جاری میزان کشفیات موادمخدر در استان زنجان، 12 درصد کاهش داشته است.

کاهش 12 درصدی کشفیات موادمخدر در زنجان/دستگیری 2 هزار قاچاقچی‌

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مراد جعفری ‌در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان اظهار داشت: امروزه سوء مصرف و قاچاق موادمخدر، متأثر از توسعه فناوری‏های ارتباطی و رایانه‎ای مافیایی از چنان پیچیدگی برخوردار شده است که سازمان ملل متحد از آن به عنوان جرائم سازمان یافته نام می‏برد.

وی با اشاره به اینکه مواد اعتیادآور صنعتی امروز یکی از معضلات اساسی و تهدید‌کننده امنیت عمومی به شمار می‏رود، ادامه داد: با تغییر الگوی مصرف از سنتی به صنعتی، مواد سنتی محدود شده است.

جانشین فرمانده ‌انتظامی استان زنجان با بیان اینکه مجموع کشفیات موادمخدر طی 9 ماه سال گذشته در استان زنجان 666.88 کیلوگرم بوده است، خاطرنشان کرد: مجموع کشفیات موادمخدر در 9 ماه سال‌جاری نیز 581.280 کیلوگرم برآورد شده است.

جعفری با اشاره به اینکه میزان کشفیات موادمخدر طی 9 ماه سال‌جاری در استان زنجان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد کاهش داشته است، ادامه داد: این کشفیات شامل هروئین، تریاک، شیشه، حشیش، قرص افدرین و سایر مواد می‏شود.

وی با تأکید بر اینکه مجموع کشفیات هروئین طی 9 ماه سال‌جاری در استان زنجان 17.220 کیلوگرم اعلام شده است، یادآور شد: میزان تریاک کشف شده در استان نیز 232.800 کیلوگرم بوده است.

جانشین ‌‌انتظامی استان زنجان با بیان اینکه 12.277 کیلوگرم حشیش طی 9 ماه سال‌جاری توسط نیروی انتظامی استان زنجان کشف شده است، افزود: 5.218 کیلوگرم نیز شیشه در این مدت کشف شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع طی 9 ماه سال‌جاری 187 کیلوگرم قرص افدرین در استان زنجان کشف شده است، تصریح کرد: 126.765 کیلوگرم نیز سایر مواد بوده است.

* توقیف 171 خودرو در استان زنجان

جعفری با اشاره به دستگیری 2 هزار و 92 قاچاقچی موادمخدر در استان زنجان اظهار داشت: 171 مورد خودرو نیز طی 9 ماه سال‌جاری در استان توقیف شده است.

وی با بیان اینکه طی 9 ماه سال‌جاری، 46 طرح مختلف در زمینه موادمخدر در استان زنجان اجرا شده است، ادامه داد: 22 باند نیز متلاشی شده است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان همچنین از اعدام چهار نفر از قاچاقچیان موادمخدر طی 9 ماه سال‌جاری در استان زنجان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه 44 نفر از دستگیرشدگان در زمینه موادمخدر زن هستند، اضافه کرد: 2 هزار و 48 نفر نیز مرد هستند.

جعفری با تأکید بر اینکه، 520 نفر از دستگیرشدگان در سنین بین 15 تا 30 سال قرار دارند، افزود: این تعداد 24 درصد از جمعیت دستگیرشدگان را تشکیل می‏دهد.

وی تعداد دستگیرشدگان 30 تا 45 سال را یک‌هزار و 222 نفر برشمرد و بیان داشت: این تعداد، 58 درصد از دستگیرشدگان در زمینه موادمخدر را تشکیل می‏دهند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان مجموع دستگیرشدگان 45 تا 60 سال را در زمینه موادمخدر طی 9 ماه سال‌جاری، 15 درصد اعلام کرد.

وی با تأکید بر اینکه، 46 درصد از دستگیرشدگان در استان زنجان به دلیل قاچاق تریاک دستگیر شده‎‏اند، تصریح کرد: 18 درصد نیز در زمینه کراک فعالیت داشته‏اند.

وی زمینه فعالیت 30 درصد از دستگیرشدگان را در استان زنجان شیشه و 6 درصد را نیز حشیش دانست.

انتهای پیام/73006/ذ/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول