اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش:

مطالعات مفید پیشرفت جامعه را تضمین می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش گفت: مطالعات مفید که جهت پرورش و تعالی فرد در راستای به فعلیت رساندن استعدادهای الهی باشد، پیشرفت جامعه را تضمین می‌کند.

مطالعات مفید پیشرفت جامعه را تضمین می‌کند

مصطفی رضایی امروز در بازدید از نمایشگاه کتاب آبپخش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبپخش اظهار داشت: مباحث فرهنگی از مهم‌ترین مسائل هر جامعه محسوب می‌شوند و بر تمامی عرصه‌های اجتماعی و فعالیت‌ها اثر می‌گذارند.

رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش خاطرنشان کرد: فعالیت‌های فرهنگی به‌دلیل قابلیت فراگیری عمومی و تأثیرگذاری همه‌جانبه از اهمیت بالایی برخوردار هستند، از این رو مسئولان باید با جدیت تمام به این مسائل توجه داشته باشند.

رضایی با اشاره به رویکرد فرهنگی شورای اسلامی شهر آبپخش بیان داشت: شورای اسلامی و شهرداری آبپخش توجه خاصی به مسائل فرهنگی و ورزشی شهر آبپخش دارند و همواره به فراخور امکانات و اعتبارات موجود این فعالیت‌ها را مورد حمایت قرار داده‌اند.

وی با تأکید بر اهمیت مطالعه و کتابخوانی،‌ اضافه کرد: مطالعه و کتابخوانی از نیازهای مهم کلیه جوامع بشری محسوب می‌شود و از حیث توسعه سطح فرهنگی و علمی جوامع از اهمیت بالایی برخوردار است.

سرانه پایین مطالعه مهم‌ترین معضل جوامع انسانی است

مسئول کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر آبپخش بیان داشت: اگر بخواهیم معضلات فرهنگی جامعه را اولویت‌بندی کنیم باید سرانه پایین مطالعه و کتابخوانی را در رأس معضلات قرار دهیم.

رضایی ادامه داد: امروزه وظیفه خطیری بر عهده دستگاه‌های مختلف به ویژه نهادهای فرهنگی از حیث ترویج فرهنگ مطالعه وجود دارد به طوری که خوشبختانه در این راستا گام‌های بلندی برداشته شده است.

وی افزود: نقش حساس مطالعه در تکامل فردی و اجتماعی که در نهایت به پرورش ابعاد کمال‌آفرین و آسمانی روح بشر نیل می‌کند، انکارنشدنی است به طوری که در بیان اهمیت کتاب همین کافی است که خداوند نخستین خطاب به آخرین فرستاده خود را با "اقرأ" آغاز کرده و معجزه خاتم پیغمبرها کتاب است.

رضایی اذعان داشت: تأکیدهای مکرر مقام معظم رهبری در باب افزایش مطالعه و کتابخوانی همواره بیانگر اهمیت اساسی این ارزش فرهنگی در جامعه ما است و ضرورت توجه بیشتر به آن را نشان می‌دهد.

ترویج فرهنگ مطالعه نیازمند تلاش همه‌جانبه است

وی گفت: ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه مفید در کشور، در گروی حمایت همه‌جانبه سازمان‌ها، نهادهای نظام و توجه ویژه مسئولان به این امر است به طوری که طرح نهضت مطالعه مفید گامی در راستای تحقق یافتن این موضوع است.

رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش تأکید کرد: در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی باید به این نکته توجه داشته باشیم که جامعه باید به سمت و سوی مطالعه مفید حرکت کند.

رضایی تصریح کرد: مطالعه‌ای که معطوف به اثر و نتیجه بوده و دستاوردهای علمی، عملی، ذهنی و قلبی در برداشته و همچنین آن دستاورد برای تقویت انگیزه، افزایش تعهد، ارتقای توانایی ذهنی، توسعه دانش کاربردی و ارتقای مهارت موثر باشد، مطالعه مفید قلمداد می‌شود.

مسئول کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر آبپخش گفت: مطالعه‌ای که جهت پرورش و تعالی فرد در راستای به فعلیت رساندن استعدادهای الهی باشد به طور قطع مطالعه مفید و کاربردی است و تأثیر شگرفی در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی بر جای خواهد گذاشت.

انتهای پیام/2451/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول