اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه تفرش

خبرگزاری فارس: به مناسبت فرا رسیدن هفته پژوهش در مراسمی از پژوهشگران برتر دانشگاه تفرش در این دانشگاه تجلیل به عمل آمد.

تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه تفرش

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک معاون شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی ظهر امروز در این مراسم گفت: دانشگاه تفرش در زمینه برقراری ارتباط با صنعت و تهیه گزارش برای جذب پروژه‌ها فعالیت خوبی داشته است.

احمد پریدری با اشاره به اینکه اولین مرکز فناوری کسب و کار طی چند روز گذشته در اراک راه‌اندازی و مورد بهره‌برداری قرار گرفت، ادامه داد: راه‌اندازی مرکز فناوری کسب و کار در اراک به منظور توسعه صنایع کوچک و متوسط شهرک‌های صنعتی استان مرکزی و ایجاد بسترهای حمایتی برای ارائه خدمات ارزان و راحت به واحدهای صنعتی و ایجاد فن بازار منطقه‌ای در راستای مبادله دانش و تکنولوژی بین صنعت و دانشگاه در استان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه، 40 درصد صنایع کوچک و متوسط استان مرکزی در شهرک‌های صنعتی استان مستقر هستند، خاطرنشان کرد: حمایت از صنایع استان به منظور استقرار صنایع در این مراکز و کیفی بخشی تولیدات از اهداف مهم شرکت شهرک‌های استان مرکزی به شمار می‌رود.

وی بیان داشت: ایجاد تعامل و تقویت ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت می‌تواند خدمات ارزنده پژوهشی به صنایع ارائه و در کیفیت‌بخشی به تولیدات بخش صنعت تأثیر بسزایی داشته باشند.

سرپرست دانشگاه تفرش نیز در این مراسم با اشاره به اینکه هفته پژوهش فرصتی مناسب برای ارتقاء ارتباط صنعت و دانشگاه است، گفت: تحقیق و پژوهش زیربنای توسعه و رشد اجتماعی است که راه را برای رشد سریع‌تر و پرشتاب‌تر فناوری باز می‌کند.

احمدرضا ربانی با بیان اینکه پژوهش، عامل پویایی علم و توسعه جامعه است، اظهار داشت: از مهم‌ترین دغدغه‌های دانشگاه‌های استان عدم ارتباط مؤثر دانشگاه و صنعت است که باید برای تقویت این ارتباط در استان برنامه‌ریزی و تلاش کرد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تفرش نیز با اشاره به توانمندی‌های دانشگاه در حوزه ارتباط با صنعت و فعالیت‌های پژوهشی گفت: اولویت اساسی معاونت پژوهشی و فناوری این دانشگاه بر تجهیز امکانات اینترنتی و دسترسی آسان به سایت‌ها و پایگاه‌های موجود در کشور به منظور تقویت و توسعه پژوهش در این دانشگاه استوار است.

دوستعلی مژده اضافه کرد: استان مرکزی یکی از قطب‌های صنعتی کشور است و به همین دلیل استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های هیئت علمی دانشگاه‌ها، به منظور تقویت صنایع ضروری است که دانشگاه تفرش با وجود پتانسیل‌های علمی و پژوهشی هیئت علمی خود در زمینه معرفی پروژه‌های کلان ملی و ارتباط با صنایع در بین دانشگاه‌های استان، پیشتاز بوده است.

وی همچنین از انتشار کارنامه پژوهشی و فناوری این دانشگاه خبر داد و افزود: خلاصه فعالیت‌های حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه تفرش تا سال 90 در این کارنامه پژوهشی به چاپ رسیده است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تفرش ادامه داد: در این کارنامه پژوهشی که در سه فصل گردآوری شده، کلیاتی پیرامون تاریخچه دانشگاه، معاونت پژوهشی و مراکز وابسته، دانشکده‌ها و آزمایشگاه‌های موجود، عناوین کتب منتشر شده، مشخصات پایان‌نامه‌ها در مقطع کارشناسی ارشد، پژوهش‌های داخلی، ثبت اختراعات و مقالات انجام شده توسط اعضای هیئت علمی و دانشجویان این دانشگاه به چاپ رسیده است.

در پایان این مراسم که معاونت فرمانداری تفرش، کارشناسان دفتر سیاسی و انتخابات استانداری مرکزی و اعضا هیئت علمی دانشگاه تفرش حضور داشتند، از پنج پژوهشگر برتر این دانشگاه از جمله حمیدرضا گلمکانی، فرزاد رضوی، محمدقاسم سحاب، دوستعلی مژده و مهندس مرتضی صابری با اهدا لوح و تندیس تقدیر شد.

انتهای پیام/87001/ذ/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول