اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الامر (عج):

مادران بیشترین نقش را در تربیت فرزندان دارند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین گفت: مادران در تربیت فرزندان بیشترین نقش را برعهده دارند.

مادران بیشترین نقش را در تربیت فرزندان دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام اسدالله رضوانی در نخستین جلسه مجمع جامعه بسیج زنان استان قزوین که بعدازظهر امروز در سالن اجتماعات سپاه استان برگزار شد، اظهار داشت: طبق نظریه دانشمندان و مطالعاتشان بر روی انسان، اندیشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که خانواده به ویژه مادران در شکل‌گیری شخصیت اجتماعی فرزندان نقش بسزایی دارند.

وی ادامه داد: کارشناسان دینی نیز اذعان کرده‌اند که اگر مادری دچار بیماری اخلاقی باشد تا 70 درصد نیز فرزندان به آن بیماری دچار می‌شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: تأثیری که مادر بر روی فرزند دارد، پدر، معلم، دوستان و حتی لقمه هم ندارد که بیانگر جایگاه مادران در تربیت فرزندان است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین تصریح کرد: طبق نظریه دانشمندان اگر نگهداری فرزند به پدرشان داده شود، فرزندان دیرتر می‌توانند حرف بزنند، اما اگر حضانت و نگهداری فرزندان بر عهده مادران باشد در یک تا دو سالگی فرزندان می‌توانند صحبت کنند.

رضوانی با اشاره به اینکه عفاف مهم‌تر از حجاب است، افزود: اگر کسی عفیف باشد باحجاب هم هست، اما اگر کسی حجاب نداشته باشد، معلوم نیست عفاف داشته باشد.

وی با اشاره به گستره فراوان پاکدامنی و عفاف گفت: طبق روایات، پاکدامنی به اندازه شهادت اجر دارد، چه این مهم از سوی زن باشد و یا از سوی مرد.

این مسئول نگاه آلوده، بی‌حجابی، کتب بدآموز، نشریات و کانون‌ها فاسد و فیلم‌های آلوده را زمینه‌ساز ارتکاب جرم در جامعه برشمرد و تصریح کرد: زنان و مردان جامعه باید در عفت و حفظ پاکدامنی خویش و نیز تهذیب نفس، گام‌های ارزنده‌ای بردارند.

رضوانی با تأکید بر اینکه نقش زنان اگر بیشتر از مردان در جامعه نباشد، کمتر هم نیست، افزود: زنان در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی به ویژه انتخابات، گردهمایی‌ها، راهپیمایی‌ها، دفاع مقدس و نماز جمعه حضوری پرشور و بی‌نظیر دارند.

وی در پایان یادآور شد: زنان جامعه امروز نیز مانند دوران دفاع مقدس، نقش عظیمی در پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی ایران دارند.

انتهای پیام/77006/ذ/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول