اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای شهر گرگان:

افزایش زنان سرپرست خانوار نگران‌کننده است

خبرگزاری فارس: نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان گفت: افزایش زنان سرپرست خانوار نگران‌کننده است.

افزایش زنان سرپرست خانوار نگران‌کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالرضا چراغعلی صبح امروز در نطق پیش از دستور جلسه شورای شهر گرگان اظهار داشت: یکی از چالش‌های جدی که در حوزه اجتماعی با آن روبرو هستیم بحث افزایش زنان سرپرست خانوار است که در ادارات و نهادهایی چون شورای شهر، بهزیستی و کمیته امداد شاهد هستیم که روزانه تعداد زیادی از این زنان برای تامین امرار معاش و درخواست وام برای اجاره خانه، کار و خرید خودرو  مراجعه می‌کنند.

وی تصریح کرد: سالانه 60 هزار زن به زنان سرپرست خانوار در کشور افزوده می‌شود و این امر در استان‌هایی چون تهران، گلستان و خراسان‌رضوی بیشتر از سایر استان‌های کشور است و طوری است که به مرز هشدار رسیده و زنگ خطری است برای سال‌های آینده که طبق آمار به بیش از 5 میلیون می‌رسد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان اذعان داشت: طلاق، اعتیاد و مرگ بر اثر رانندگی سه عامل مهم در افزایش زنان سرپرست خانوار بوده و در مورد رانندگی بهتر است بگویم که استان گلستان در زمینه مرگ موتورسواران در کشور رتبه بالایی دارد. همچنین نزدیک به 5/2 میلیون معتاد داریم که 49 درصد آنها متاهل هستند و متاسفانه خانم‌های این افراد معتاد در صدد جدایی از آن‌ها هستند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر گرگان ادامه داد: 220 زن سرپرست‌خانوار در گرگان راننده آژانس و سرویس مدارس هستند که این آماری قابل توجه است.

چراغعلی عنوان کرد: در سرشماری سال 1390 نزدیک به 5/2 میلیون خانوار توسط زنان سرپرستی می‌شوند که این عدد در آینده نزدیک 2 برابر می‌شود استان گلستان هم در این آمار رتبه بالایی دارد و طلاق، اعتیاد و مرگ و میر ناشی از تصادف در استان ما خیلی زیاد است.

وی گفت: کمیته امداد، بهزیستی و تامین اجتماعی در این سال‌ها برنامه‌هایی برای تامین امورات زنان سرپرست خانوار داشته‌اند اما متاسفانه خطرات جدی زنان سرپرست خانوار را تهدید می‌کند و بنده و سایر اعضای شورای شهر گرگان اعلام می‌کنیم که آمادگی داریم در این زمینه به سایر دستگاه‌های متولی کمک کنیم و در بحث واگذاری فروشگاه‌ها و مغازه‌های شهرداری، اعلام کرده‌ایم که زنان سرپرست خانوار در اولویت باشند و همچنین در گرفتن تسهیلات بانکی نسبت به این افراد تسهیل صورت گیرد.

پرچم جمهوری اسلامی در ارتفاعات گرگان نصب شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان که در غیاب قلیشلی ریاست جلسه را نیز بر عهده داشت در مورد دکل‌های نصب شده در هزار پیچ گفت: متاسفانه برخی نهادهای امنیتی رفتند و در این محل برای خود دکل‌هایی را ایجاد کردند و من در بازدیدی که روز چهارشنبه داشتم متوجه شدم که اینها قصد ساختن بنا را دارند که فکر می‌کنم این یک تهدید جدی برای شهر گرگان است و در این مورد از شهردار خواستیم توضیح بدهد که چه ضرورتی دارد که بعد از این همه خون دل خوردن بابت بحث تعاونی‌هایی که می‌خواستند در این منطقه ساخت و ساز کنند این بار نهادهای امنیتی تصمیم به این کار بگیرند و مردم شهر گرگان از موهبت این فضای دل‌انگیز محروم گردند.

چراغعلی عنوان کرد: متاسفانه تنها مرکز استانی هستیم که در روی دکل‌ها و بلندی‌های شهر پرچم جمهوری اسلامی نصب نیست در حالی که به اهتزاز درآمدن پرچم بر بالای بلندی‌ها نشان غرور و سرافرازی و علاقه به میهن را نشان می‌دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به شهرداری در این موارد تذکر داده‌ام ولی هنوز جواب قاطعی به ما داده نشده است همان‌طور که تا به حال جواب‌های قانع‌کننده‌ای نگرفتیم.

انتهای پیام/2307/ر/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول