اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط بسیج سازندگی همدان صورت گرفت

اتمام بازسازی یکی از روستاهای منطقه زلزله‌زده در اهر

خبرگزاری فارس: رئیس بسیج سازندگی همدان با اشاره به فعالیت در مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی گفت: 750 نفرروز بالغ بر 2 ماه در بازسازی روستای ساری‌‌یارقان اهر فعالیت داشتند که 20 آذر واحدهای تعهد شده بازسازی و تحویل داده شد.

اتمام بازسازی یکی از روستاهای منطقه زلزله‌زده در اهر

شهرام صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص فعالیت‌های بسیج سازندگی در مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی اظهار کرد: بعد از زلزله در استان آذربایجان شرقی بسیج جزو نخستین واحدهایی بود که وارد صحنه کمک‌رسانی شد.

وی افزود: بسیجیان بعد از وقوع زلزله با اعلام آمادگی برای اعزام در مناطق زلزله‌زده حضور یافتند و اقدام به امدادرسانی، آواربرداری و خارج کردن مصدومان از زیر آوار کردند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی همدان با بیان اینکه بسیج نزدیک‌ترین نهاد به مردم و از خود مردم است، بیان داشت: بسیجیان همیشه و در تمام عرصه‌ها حضوری پررنگ و تأثیرگذار دارند.

وی ادامه داد: در راستای اهداف بسیج سازندگی در زمینه فعالیت‌های عمرانی و با اعلام آمادگی این سازمان از بسیج سازندگی نیز در جریان بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی دعوت شد.

صادقی تصریح کرد: با انعقاد قراردادها و تفاهم‌نامه‌هایی بین بنیاد مسکن و بسیج سازندگی کشور، بسیج سازندگی استان همدان نیز با توجه به سابقه خوبی که در زمینه فعالیت‌های عمرانی داشته به‌صورت رسمی وارد ساخت و ساز مناطق زلزله‌زده شد.

وی با اشاره به اعزام گروه‌های جهادی از 25 شهریور ماه به مناطق زلزله‌زده ابراز داشت: بازسازی روستای ساری‌یارقان در شهرستان اهر به بسیج سازندگی همدان واگذار شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی همدان یادآور شد: بنیاد مسکن همدان به عنوان متولی اصلی بازسازی روستا، تأمین مصالح مورد نیاز را بر عهده داشت و کارهای اجرایی و ساخت و ساز آن نیز بر عهده بسیج سازندگی استان بود.

وی عنوان کرد: بازسازی واحدهای مسکونی در روستای ساری‌‌یارقان با 95 درصد تخریب به بسیج سازندگی همدان واگذار شد و گروه‌های جهادی برای پیشبرد امور و بازسازی سریع واحدهای مسکونی با توجه به فرا رسیدن فصل سرما در آنجا مستقر شدند.

صادقی اضافه کرد: فعالیت عمرانی با آواربرداری و گودبرداری آغاز و بعد از آن نیز مراحل مختلف عملیات ساختمانی انجام شد.

وی بیان داشت: نهایتاً در تاریخ 20 آذر ماه بسیج سازندگی همدان موفق شد تمام واحدهایی را که در شهرستان اهر توافق کرده بود به مسئولان بنیاد مسکن استان همدان با عنوان ستاد معین شهرستان اهر تحویل دهد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی همدان با اشاره به متغیر بودن تعداد بسیجیان در بازسازی روستا اظهار داشت: بسیجیان به صورت مقطعی در فعالیت‌های عمرانی حضور داشتند.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی همدان از نخستین گروه‌هایی بود که تعهدات خود را عملی کرده و به اتمام رسانده است، خاطرنشان کرد: حدود 750 نفر روز بالغ بر 2 ماه در بازسازی روستای ساری‌یارقان شهرستان اهر فعالیت داشتند.

صادقی با اشاره به صعب‌العبور، کوهستانی و برف‌گیر بودن روستا در این منطقه گفت: ساکنان روستا به 2 قسمت فصلی و دائمی تقسیم می‌شوند که واحدهای تکمیل شده توسط بسیج سازندگی برای ساکنان دائمی روستا است.

وی افزود: با توجه به عمق سختی کار، شرایط سخت سرما و دوری و صعب‌العبور بودن راه‌ها استقبال و روحیه بسیجیان برای حضور در این مناطق بی‌نظیر بود و هیچ مشکلی از نظر نیرو در بحث بازسازی نداشتیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی همدان با بیان اینکه هر سازندگی و بالندگی بدون سختی فراهم نمی‌شود، تصریح کرد: بسیجیان با حضور در این مناطق و قرار گرفتن در شرایط سخت کاری این موضوع را به وضوح درک کردند.

وی در پایان سخنانش با اشاره به ساخت واحدهای مسکونی برای ساکنان دائمی در فاز نخست خاطرنشان کرد: بسیجیان برای برنامه‌های بعدی و ساخت واحد برای ساکنان فصلی نیز اعلام آمادگی کرده‌اند.

انتهای پیام/89006/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول