اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون خوزستان نوید داد

تضمین موفقیت در تعاونی‌های شیلات خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی خوزستان گفت: صنعت آبزی پروری و شیلات استان رو به پیشرفت است و در طرح‌های ایجاد و توسعه شیلات شکست وجود ندارد.

تضمین موفقیت در تعاونی‌های شیلات خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید خلف موسوی بعداز ظهر امروز در نخستین همایش تعاونی‌های آبزی پروری و شیلات استان اظهار داشت: شیلات یکی از طرح‌های موفق است و در این صنعت ما هیچ مشکلی برای فروش محصولات نداریم و در آن شکست وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه همه حوضچه‌های پرورش ماهی و آبزیان در خرمشهر و مجتمع پرورش ماهی آزادگان به تعاونی‌ها واگذار شده است، تاکید کرد: هم اکنون فعالان این عرصه در حال تولید و اشتغال زایی در صنعت آبزی پروری هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: در طرح فاز 2 مجتمع پرورش ماهی آزادگان 209مزرعه واگذار می‌شود که تاکنون 4 هزار و 331 نفر ثبت نام کرده‌اند و از این تعداد 200 نفر فارغ التحصیل رشته شیلات هستند.

موسوی یادآوری کرد: در کنار تعاونی‌های شیلات، صنایع دیگری مانند بسته‌بندی، حمل و احداث سردخانه‌ها نیز ایجاد خواهد شد که باید این صنایع نیز به تعاونی‌ها تعلق گیرد.

وی با سودآور دانستن سرمایه‌گذاری در مجتمع‌های پرورش ماهی و همکاری بانک‌ها در این خصوص، گفت: در حال حاضر بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به تعاونی‌های شیلات از یکدیگر پیشی می‌گیرند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان خطاب به اعضای تعاونی‌های شیلات بیان نمود: در بخش ضمانت‌ها، برای 70 درصد وثیقه می‌توانید از صندوق ضمانت تعاون استفاده کنید و فقط 30 درصد از وثیقه را باید متقاضی تامین کند.

وی هدف از تاسیس تعاونی را ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: در سند تحول پنجساله 20 درصد از تسهیلات هر بخش به تعاونی‌ها تعلق گرفته است.

موسوی انتظار مسئولان را از تعاونی‌ها حضور فعال آن‌ها در عرصه عنوان کرد و اذعان داشت: راه تولید سخت اما باارزش است و ما شما را در این راه تنها نمی‌گذاریم.

انتهای پیام/2247/ع/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول