اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اهواز:

تعاونی‌ها ابزاری برای پیشبرد اهداف توسعه پایدار هستند

خبرگزاری فارس: فرماندار اهواز گفت: تشکیل تعاونی‌ها نوعی بلوغ اجتماعی تلقی می‌شود و در کشورهای در حال توسعه تعاونی‌ها ابزاری مطمئن در پیشبرد اهداف توسعه پایدار هستند.

تعاونی‌ها ابزاری برای پیشبرد اهداف توسعه پایدار هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عبدالعزیز فدعمی بعداز ظهر امروز در نخستین همایش تخصصی فعالان و تعاونی‌های آبزی پروری با بیان اینکه اگر توسعه پایدار می‌خواهیم باید به ایجاد تعاونی‌ها توجه بیشتری داشته باشیم، اظهار داشت: توجه به نقش آموزش در تعاونی‌ها در نتیجه‌گیری مثبت و کارایی بیشتر تأثیر دارد.

وی با اشاره با اینکه استاندار تأکید زیادی بر پرداخت تسهیلات به تعاونی‌ها دارد، ادامه داد: در بخش توسعه کشاورزی در اهواز حدود 175 تعاونی تشکیل شده است.

رئیس شورای برنامه‌ریزی اهواز درباره وضعیت صنعت آبزی پروری در خوزستان گفت: در فاز نخست مجتمع آبزی پروری آزادگان سرمایه‌گذاری زیادی در زمینه زیربنایی از جمله آب و زهکشی صورت گرفته و امیدوار هستیم در فاز دو این مجتمع با تسهیلاتی که به این امر تعلق می‌گیرد و کمک و پیگیری متقاضیان، موفق شویم.

فدعمی خاطرنشان کرد: زمانی که فاز یک و دو مجتمع آبزی پروری آزادگان به طور کامل راه اندازی شود سرانه مصرف ماهی در استان خوزستان به یک کیلوگرم خواهد رسید.

فرماندار اهواز تأکید کرد: با ایجاد و توسعه تعاونی‌های شیلات، اشتغالزایی قابل توجهی در بخش‌های بازارچه ماهی، حمل و نقل و بسته بندی صورت می‌گیرد.

وی یادآوری شد: استان خوزستان به دلیل شرایط اقلیمی و آب و خاک مناسب بستر خوبی برای توسعه صنعت شیلات است و حدود هشت ماه از سال امکان تولید ماهی گرمابی در این مجتمع‌ها امکانپذیر است و چهار ماه باقیمانده از سال را نیز به تولید ماهی قزل آلا می‌پردازند.

فدعمی با تأکید بر صادرات، گفت: ما در زمینه صادرات در استان خوزستان در جایگاه خوبی قرار داریم و با ایجاد تعاونی‌ها در بخش‌های مختلف در مقوله صادرات جایگاه بر‌تر را کسب خواهیم کرد.

انتهای‌پیام/2247/م/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول