اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پایگاه منطقه‌ای انتقال خون آذربایجان غربی:

11 مرکز خونگیری در آذربایجان غربی فعال است

خبرگزاری فارس: مدیر پایگاه منطقه‌ای انتقال خون آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر 11 مرکز خونگیری و سه پایگاه انتقال خون در آذربایجان غربی فعالیت دارند.

11 مرکز خونگیری در آذربایجان غربی فعال است

امیر اولیایی‌رضایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: خون و فرآورده‌های مختلف آن یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه پزشکی امروز قلمداد می‌شود بنابراین برای ترویج فرهنگ اهدای آن باید بیشتر از گذشته برنامه‌ریزی کرده و مردم را برای ورود به این امر ترغیب کرد.

وی تصریح کرد: با توجه اینکه خون حیات‌بخش بوده و کلیدی برای سلامت نسل‌های کنونی محسوب می‌شود برای طیف گسترده‌ای از بیماران نیازمند از جمله بیماران مبتلا به سرطان، هموفیلی، تالاسمی، کم‌خونی، بیماران آسیب‌دیده ناشی از سوانح و… به کار می‌رود.

اولیایی‌رضایی ادامه داد: هم‌اکنون آذربایجان غربی سه پایگاه انتقال خون، شش مرکز ثابت و پنج مرکز موقت خونگیری دارد که همه این پایگاه‌ها نه‌تنها در ایام محرم، صفر و مناسبت‌های ویژه بلکه در طول سال به شهروندان خدمات لازم را ارائه می‌دهند بنابراین انتظار وجود دارد مردم در این مقوله بیشتر و مؤثرتر مشارکت کنند.

مدیر پایگاه منطقه‌ای انتقال خون آذربایجان غربی از مردم نوع‌دوست استان برای شرکت در این امر خداپسندانه دعوت به عمل آورد و بیان داشت: اقشار مختلف جامعه نه‌تنها در ایام خاص بلکه باید در همه ماه‌های سال به اهدای خون مبادرت کنند تا به این ترتیب سازمان را در تأمین یکی از مهم‌ترین داروهای حیاتی بیماران یاری کنند.

وی با تقدیر از کسانی که تاکنون به انحای مختلف اعم از اهدای مستمر و… در این راستا قدم برداشته‌اند، اضافه کرد: با توجه به اینکه مراکز درمانی استان در حال توسعه است به دنبال آن میزان درخواست خون و فرآورده‌های خونی نیز با افزایش همراه است به همین دلیل مشارکت مردم برای تأمین خون مورد نیاز اهمیت زیادی پیدا کرده است.

این مسئول با اظهار به اینکه برای تأمین خون سالم مورد نیاز به طور مستمر در این مجموعه تلاش می‌شود، اذعان داشت: پرسنل این مجموعه برای تأمین خون به طور منظم در حال فعالیت هستند و آزمایش‌های مختلفی بر روی خون‌ها انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/61002/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول