اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان:

اقتدار ایران اسلامی مرهون خون شهداست

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان اقتدار و عظمت امروز ایران اسلامی در عرصه‌های ملی و جهانی را نشات گرفته از خون شهدای این مرز و بوم دانست و گفت: حرکت در مسیر اهداف شهدا رمز ماندگاری انقلاب الهی ایران است.

اقتدار ایران اسلامی مرهون خون شهداست

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار محمدحسین رجبی ظهر امروز در یادواره 42 شهید روستای بیساران از توابع شهرستان سروآباد اظهار کرد: خون پاک هزاران شهید اهل تسنن و تشیع در سراسر ایران اسلامی رمز ماندگاری این انقلاب با وجود توطئه‌های شبانه روزی دشمنان است.

وی از شهدای کردستان به عنوان مظلوم‌ترین شهدا نام برد و گمنامی آنان را دلیل بر مظلومیتشان خواند و تصریح کرد: دفاع جانانه مردم شریف کردستان در روستاها و شهرهای مختلف این استان مرزی دوران جنگ تحمیلی و حتی قبل از آن نشان از ایمان راسخ، پایبندی، وطن دوستی و عمق ولایت‌مداری مردم این استان است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان تصریح کرد: بسیاری از شهدای استان کردستان بعد از قبول سخت‌ترین شکنجه‌ها توسط گروهک‌های ضد انقلاب در نخستین سال های پیروزی انقلاب به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه مردم استان کردستان با وجود تهدیدات و تبلیغات سو دشمنان هیچگاه میدان را خالی نکرده و در دفاع از ارزش‌های دینی و انقلابی در خط مقدم بوده‌اند، افزود: تقدیم 5 هزار و 400 شهید از این خطه شهید پرور سندی محکم بر این ادعاست.

وی از برگزاری یادواره شهدا نیز به عنوان کار فرهنگی ارزشمندی در راستای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا نام برد و گفت: یادواره شهدا محفل نکوداشت شهید و ارائه الگوهای عملی و رفتاری، ایجاد بستر تجلیل از اسوه‌های رشادت و پایمردی است.

به گفته وی، برگزاری یادواره شهدا  فرصت مناسبی برای تجدید خاطرات شهیدان مظلوم این خطه قهرمان پرور و طراحی شیوه‌های مناسب جهت تحقق آرمان‌های والای شهیدان است.

وی در ادامه به تهیدات اقتصادی دشمنان علیه ایران اسلامی و تلاش‌های گسترده آنان برای ایجاد شکاف بین مردم و نظام اشاره کرد و گفت: تحریم های اقتصادی دشمنان علیه ملت ایران چیز تازه ای نبوده و ملت ایران همواره با تبعیت از رهبران الهی انقلاب و بهره‌گیری از توانای‌هایشان تهدیدات دشمنان را به فرصت تبدیل کرده‌اند.

به گفته وی، ملت ایران با درایت‌ رهبر و اتحاد و همبستگی ملی این بار هم توطئه‌های دشمنان را خنثی و موجب یأس و ناامیدی بیش از پیش آنان خواهند شد.

وی بر توجه بیش از پیش مسئولین به قشر محروم جامعه در شرایط امروزی تاکید کرد و گفت: تلاش در راستای اشتغال‌زایی جوانان و حمایت از کار و تولیدات ملی بهترین راهکار برای ایستادگی در برابر تهدیدات اقتصادی دشمنان است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در ادامه با اشاره به  تشکیل قرارگاه جهاد اقتصادی به منظور حمایت از اقتصاد خانواده‌ها در این استان اظهار کرد: در قالب این قرارگاه، تسهیلات بدون بهره به افرادی که بستر ایجاد مشاغل زودبازده در خانه و یا محل خود فراهم کنند، اعطا می‌شود.

رجبی تصریح کرد: سپاه بر اساس درک شرایط موجود و وضعیت اقتصاد مردم این استان وارد این موضوع شده است و افرادی که بتوانند با همت و تلاش زمینه‌ای برای رشد اقتصادی و معیشت زندگی خویش را فراهم کنند از تسهیلات قرارگاه جهاد اقتصادی سپاه برخوردار می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: 2 میلیارد تومان اعتبار به منظور اجرای این طرح پیش‌بینی شده است که تاکنون حرکت‌های قابل‌توجهی در این راستا انجام شده است.

به گفته وی، از طریق پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج در اقصی نقاط استان عرصه‌یابی و بستریابی صورت می‌گیرد و خانواده‌های علاقه‌مند و مستعد شناسایی و به قرارگاه جهاد اقتصادی استان برای دریافت تسهیلات معرفی می‌شوند.

رجبی با بیان اینکه به شغل‌هایی که با فرهنگ این منطقه تناسب دارند، تسهیلات بدون بهره اعطا می‌شود، اضافه کرد: پرورش قارچ، مرغ گوشتی، مرغ تخمگذار، پرورش ماهی، قالی‌بافی، گلیم‌بافی، بسته‌بندی مواد غذایی و کشت توت‌فرنگی از جمله مشاغلی است که می‌تواند در این راستا توسط متقاضیان با دریافت وام اجرا شود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان از مردم بیساران خواست با مشارکت در طرح اقتصاد مقاومتی  ضمن ایجاد اشتغال برای خود زمینه توسعه هرچه بیشتر روستایشان را فراهم سازند.

با حضور سپاه بیت‌المقدس از چندین طرح محرومیت‌زدایی در شهرستان سروآباد بهره‌برداری آغاز شد.

انتهای پیام/79002/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول