اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت مازندران خبر داد

واگذاری نساجی مازندران به سرمایه‌گذار جدید

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: سرمایه‌گذار بخش خصوصی نساجی مازندران به تعهداتش عمل نکرد و در صورت حل نشدن مشکل، وی خلع ید و به سرمایه‌گذار دیگری واگذار می‌شود.

واگذاری نساجی مازندران به سرمایه‌گذار جدید

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان تنکابن، مرتضی هاشم‌پور صبح امروز در جلسه رسیدگی به مشکلات مجامع امور صنفی و برخی از سرمایه‌گذاران در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: غرب مازندران به دلیل شرایط مناسب و توانمندی‌های فراوانی که دارد، می‌تواند به‌واسطه فاصله‌ طولانی که با مرکز استان نیز دارد دارای یک مرکز متمرکز نمایشگاهی برای برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی باشد.

وی گفت: ما متولی صدور مجوزهای لازم احداث این نوع مراکز نمایشگاهی هستیم و اگر مجامع امور صنفی و یا سرمایه‌گذاری توانمند از بخش خصوصی آمادگی احداث این مرکز را داشته باشند بر اساس ضوابط ما حمایت‌های مورد نیاز را خواهیم داشت به دلیل اینکه شرایط ویژه و توانمند‌ی‌های غرب استان توجیه چنین خواسته‌ای را امری منطقی می‌کند.

هاشم‌پور بیان داشت: در 8 ماهه نخست سال جاری از مازندران 255 میلیون دلار صادرات داشتیم که پیش‌بینی ما در مدت 8 ماهه اول امسال رقمی بالغ بر 167 میلیون دلار بود و رقم صادرات ما نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل به لحاظ وزن 50 درصد و به لحاظ ارزش ریالی 46 درصد با رشد همراه بوده است و با توجه به اینکه به بیش از 300 میلیون دلار برسد این رقم دستاورد بزرگ است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران عمده صادرات استان را که به مرکبات و کیوی بیش از سایر موارد اختصاص دارد به کشورهای CIS، شمال دریای مازندران، عربستان، عراق، ‌آسیای میانه و جنوب شرقی و چند کشور دیگر عنوان کرد و افزود: در بحث صادرات به دلیل اینکه ما از نظر حمل و نقل و زیرساخت‌های آن دارای مشکل هستیم بیشتر صادرات استان مانند کیوی و مرکبات و گل و گیاه که رتبه برتر کشوری از آن ماست از گمرکات سایر استان‌ها و توسط تجارت غیربومی صادر می‌شوند و در آمار استان‌های دیگر قرار می‌گیرند که خود یک ضعف و مشکل بزرگی است در صورت حل این مشکلات به طور یقین آمار صادرات استان رقمی بیش از آمار موجود خواهد بود که اگر این آمار به استان تعلق می‌‌یافت ما به یک جهش بلند در صادرات دست خواهیم یافت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با تاکید بر اینکه هدف اصلی ما حمایت از تولیدکنندگان و صدور تولیدات آنهاست، افزود: در بحث معادن استان مازندران بسیار غنی است و ذخیره‌ قطعی مجموعه مواد معدنی مازندران چیزی حدود 600 میلیون تن است و در کل در معادل فعال استان 1311 نفر اشتغال دارند و مطرح‌ترین مواد معدنی موجود در استان فلورین، پوکه معدنی، سنگ گرانیک دارای رتبه یک کشور و سیلیس، سرب و روی و سنگ آهک هستند و سال گذشته 8 هزار تن مواد معدنی به ترکیه و عربستان از استان صادر شده است که ارزش آن 5/1 میلیون یورو بوده است.

هاشم‌پور ادامه داد: در تنکابن دو پروانه معدن صادر شده که یکی فعال و دیگری به دلیل مشکلات محلی غیرفعال است و چند واحد دیگر در مراحل اخذ مجوزهای مورد نیاز هستند.

وی افزود: در بحث برداشت غیر مجاز معادن به‌ویژه از بستر رودها که به مجموعه صنعت معدن و تجارت واگذار شده با هماهنگی از سوی نیروی انتظامی و مراجع قضائی شدیداً برخورد می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اینکه نساجی مازندران طی پیگری‌هایی که داشتیم به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شد و گشایش LC نیز برای آن شد اما سرمایه‌گذار آن به تعهداتش عمل نکرد و در صورت حل نشدن مشکل از وی خلع ید و به سرمایه‌گذار دیگری واگذار می‌شود.

وی افزود: در تنکابن نیز مشکل شرکت تولیدی خزر را داشتیم که یک برند جهانی است که در این باره با سرمایه‌گذار بخش خصوصی مذاکراتی داشتیم و این برند بین‌المللی نیز احیاء می‌شود.

انتهای پیام/86020/ب/د1000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول