اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده کارگران نساجی مازندران:

سرمایه‌گذار نساجی مازندران خلع ید شود

خبرگزاری فارس: نماینده کارگران نساجی مازندران گفت: سرمایه‌گذار کنونی نساجی مازندران خلع ید شود.

سرمایه‌گذار نساجی مازندران خلع ید شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سعید ابراهیمی شامگاه دوشنبه در کنگره خانه کارگر مازندران در دانشگاه آزاد ساری با اشاره به سابقه فعالیت کاری نساجی قائمشهر بیان داشت: کارخانه نساجی مازندران به دلیل سوء مدیریت و دخالت‌های سیاسی قبل از سال 85 دچار کاهش تولید شد.

وی با اشاره به حضور رئیس جمهور در سال 85 در مازندران بیان داشت: در سفر دوره‌ای دولت به مازندران به کارگران نساجی قول داده شد که نسبت به احیای این کارخانه اقدام می‌شود.

نماینده کارگران نساجی مازندران تاکید کرد: از آن زمان تاکنون برای احیای کارخانه نساجی در مازندران اقدامی نشد.

وی در ادامه به اجرای طرح خصوصی‌سازی در کشور اشاره کرد و بیان داشت: در راستای خصوصی‌سازی برخی واحدهای تولید در سال 88 کارخانه نساجی به سرمایه‌گذار اهل ترکیه سپرده شد.

نماینده کارگران نساجی مازندران بیان داشت: کارخانه نساجی مازندران در شرایطی به سرمایه‌گذار ترک واگذار شد که این شرکت در سال 88 در حال زیان دادن بود.

وی ادامه داد: با واگذاری کارخانه نساجی به سرمایه‌گذار ترک نه تنها مشکل کارگران این بخش حل نشد بلکه روند زیان‌دهی شرکت بیشتر شد.

ابراهیمی با اعلام اینکه در زمان واگذاری نساجی دو ماه حقوق معوقه داشت و شرکت در حال زیان بود، پس از بررسی‌های انجام شده صلاحیت سرمایه‌گذار ترک نیز مورد تایید واقع نشد، تصریح کرد: با موجود بودن مستندات عدم تایید اصلاحیت این سرمایه‌گذاری اقدامی برای رفع مشکل کارگران نساجی قائمشهر انجام نشد.

این عضو شرکت نساجی مازندران با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با سرمایه‌گذار ترک خاطر نشان کرد: در حال حاضر کارگران نساجی مازندران حدود 28 ماه حقوق نگرفتند.

وی اضافه کرد: پرسنل نساجی مازندران برای خرید یک قرص نان مجبور هستند که پول قرض کنند.

ابراهیمی با اعلام اینکه انتظار ما از رئیس جمهور این است که قول‌های داده شده به پرسنل نساجی مازندران عملیاتی شود، بیان داشت: قدرت راه‌اندازی کارخانه نساجی مازندران به شرط خلع ید شدن سرمایه‌گذار ترک وجود دارد.

این عضو خانه کارگر مازندران دیگر درخواست جامعه کارگری نساجی مازندران را پیگیری حقوق بازنشستگان کارخانه نساجی عنوان کرد و گفت: نسبت به پرداخت حقوق کارگران نساجی مازندران تاکنون اقدامی نشد.

انتهای پیام/86004/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول