اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با هفته پژوهش

پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه قم تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: طی مراسمی هم‌زمان با هفته پژوهش از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه قم ‌تجلیل شد.

پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه قم تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی عرب انصاری معاون سیاسی امنیتی استانداری قم در این مراسم که پیش از ظهر امروز در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد،‌ بیان کرد: امروز به یاری خداوند ما شاهد آن هستیم که فعالیت‌های علمی و ‌جنبش نرم‌افزاری کشور با نظارت، ‌کار عملی و حضور در صحنه‌های علمی کشور توسط مقام معظم رهبری در حال مدیریت است.

وی ادامه داد: همین حضور موجب شد که ما از سال گذشته دو رتبه جدید به دست آوریم‌ که یکی از آنها دستیابی به رتبه 16 تولید علم در جهان بوده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم ادامه داد: یکی دیگر از دستاوردهای مهم علمی ما این بود که 13 سال زودتر از افق 1404 ‌به قدرت برتر منطقه خاورمیانه تبدیل شدیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد بهشتی رئیس دانشگاه قم نیز در این مراسم ضمن تبریک هفته پژوهش و نکوداشت یاد شهید دکتر مفتح ابراز داشت: امروز شاهد موفقیت دانشگاه قم در زمینه پژوهش و کسب علم هستیم و‌ امیدواریم همواره دانشگاه در راه پژوهش فعال باشد.

مهدی احمدیان رئیس مرکز کارآفرینی دانشگاه‌های کشور نیز در این مراسم به بیان مطالبی در ارتباط با ضرورت تبیین کارآفرینی در دانشگاه‌‌ها پرداخت.

وی با اشاره به رویکرد جدید علم که رویکرد کارآفرینی است‌ بیان کرد: تا دانشگاه در مسیر تجاری‌سازی محصولات علمی خود موفق نباشد ‌دانشگاه توانمند و کارآفرینی نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی معاون پژوهش مجمع عالی حکمت هم‌ دیگر سخنران این مراسم بود که طی سخنانی اظهار داشت: مسئله علم و تولید علم از ارکان ایجاد یک تمدن است و این در حالی است که ‌ما معمولاً به مسئله تمدن نگاه عمیق، فلسفی و بنیادین داریم.

در ادامه این مراسم از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه قم تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/2258/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول