اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه خوزستان:

دانشگاه‌ها شعار «ما می‌توانیم» را محقق کردند

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه خوزستان گفت: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ما شعار ما «می‌توانیم» را تحقق بخشیدند.

دانشگاه‌ها شعار «ما می‌توانیم» را محقق کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا حاجتی شامگاه دوشنبه در همایش حوزه و دانشگاه اظهار داشت: دین و علم از جدا نیستند و دین برای امروز بشر حرف‌هایی برای گفتن دارد.

وی با بیان اینکه عنوان «وحدت حوزه و دانشگاه» عنوانی انبساطی است که در درون آن مفاهیم بی‌شمار و عمیقی جای می‌گیرد و گفت: هر تفکری که پذیرنده وحدت حوزه و دانشگاه است، موافق با تجمیع علم و دین و سازگاری این دو با یکدیگر است.

امام جمعه موقت اهواز لازمه برگزاری این گونه جلسات به نام وحدت حوزه و دانشگاه را اعتقاد به بروز بودن دین اسلام برشمرد و افزود: به جرأت می‌توان گفت که با توجه به بهره‌گیری از آموزه‌های ارزشمند اسلامی، امروز جمهوری اسلامی ایران، عَلَمدار پرچمی است که چشمان خفته بشریت را به سوی خود جلب کرده است.

بن بست در دنیای غرب

به گفته این استاد حوزه علمیه، امروز دنیا به یک بُن بست تئوریک رسیده و نمی‌تواند به بدیهی‌ترین پرسش بشریت که همان نحوه اداره زندگی است، پاسخ مناسبی ارائه دهد.

مدیر حوزه‌های علمیه خوزستان با اشاره به کتاب «دنیای بهتر برای کودکان» که توسط یک یهودی‌الاصل به نام «بنیامین اسپاک» به رشته تحریر درآمده است، بیان نمود: این نویسنده که قریب به صد سال عمر کرده است در اواخر عمر مطابق با آموزه‌های اسلامی در کتاب خود تمدن آمریکایی را به نقد می‌کشد و می‌نویسد امروز که نسل جوان ما به بُن بست رسیده می‌فهمم که حتی باید در آداب غذا خوردن هم از سفارشات دینی بهره جُست.

حاجتی گفت: جرج بوش اول یک گروه 700 نفری را از طریق «ریچارد بروس دیک چینی» استخدام کرد که برنامه اداره جهان معاصر و آینده را به رئیس جمهور ارائه دهند، این افراد که معتقد بودند دنیا بدون امریکا به هیچ توسعه‌ای نخواهد رسید؛ به مدت هشت سال بر پروژه کلان آمریکایی تمرکز کردند.

وی ادامه داد: در همان ایام؛ رئیس جمهور آمریکا در حالی مدعی برتر بودن قدرت آمریکا شد که نویسنده برتر از نظر سازمان ملل در انتهای کتاب نتیجه‌گیری می‌کند که اگر کسی از من بپرسد آمریکایی که مدعی تمدن سازی در جهان است امروز در چه جایگاهی ایستاده پاسخ من صراحتاً این است که این کشور بر لبه پرتگاه قرار دارد.

حاجتی همچنین با اشاره به اذعان رئیس جمهور آمریکا مبنی بر این که زندگی در واشنگتن و نیویورک از زندگی در پایتخت سومالی جنگ زده خطرناک‌تر است، افزود: رئیس جمهور آمریکا طی اظهاراتی تعداد افراد کشته شده در خیابان‌های نیویورک و واشنگتن را بیشتر از تعداد کشته‌های جنگ در سومالی دانسته است.

18 هزار مقاله علمی

مدیر حوزه‌های علمیه خوزستان در ادامه به نقش مؤثر اساتید بسیجی در نشان دادن قدرت ایران اسلامی در عرصه بین الملل تأکید کرد و افزود: باید باور داشت سرپا ایستادن، مشکلات و سختی‌هایی نیز دارد.

حاجتی در ادامه به برخی فعالیت‌های علمی اساتید ایران اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: سال 1990 میلادی 186 مقاله علمی از اساتید ایرانی در نمایه‌های بین‌المللی منتشر شد. ایرانی که در آن زمان درگیر جنگ بود و دشمن تا 70 کیلومتر در آن پیشروی کرده بود.

وی در ادامه تصریح کرد: ایران وقتی از جنگ رها شد آموزه‌های دینی را خوب فرا گرفت و در سال 2000 میلادی تعداد مقالات به یک هزار و 387 مقاله افزایش یافت و این مقالات در سال 2010 به بیش از 18 هزار مقاله رسید.

حاجتی با تأکید بر اینکه وحدت بین حوزه و دانشگاه به وجود آمده و دنیا را لرزانده است، نمونه این وحدت را شهید مصطفی چمران معرفی نمود و خاطرنشان کرد: شهید چمران در وحدت با چه تفکر و ایده‌هایی در کنار شهید موسی صدر قرار می‌گیرد؟! مگر به جز پیروی و تقلید از مرجعیت چیز دیگری ایشان را به سمت جبهه‌های سوسنگرد کشاند تا با فرمان امام و در کنار رهبر سوسنگرد را آزاد کند.

وی اضافه کرد: به این دلیل می‌گوییم وحدت وجود دارد که سردبیر معروف‌ترین نشریات اقتصادی اروپا می‌نویسد یکی از علت‌های بحران مالی اروپا عدم آشنایی ما با مفهوم ربا است که در قرآن به آن اشاره شده است.

انتهای پیام/2247/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول