اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بادامچیان در جمع اصولگرایان قم ـ مشروح

هیچ‌گاه موضع قلدرمآبانه آمریکا را نمی‌پذیریم/اختلاف در اردوگاه اصلاح طلبان

خبرگزاری فارس: قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی در خصوص مذاکره با آمریکا گفت: این امر ضرورتی برای ملت ایران ندارد، اما آمریکا نیازمند تعامل با ایران است، هرچند اگر رهبری مصلحت بدانند، باید از موضع اقتدار وارد مذاکره با این کشور شد.

هیچ‌گاه موضع قلدرمآبانه آمریکا را نمی‌پذیریم/اختلاف در اردوگاه اصلاح طلبان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، اسدالله بادامچیان در نشست انس اصولگرایان استان قم که در دفتر حزب مؤتلفه اسلامی قم برگزار شد، اظهار داشت: برخی افراد در اوایل انقلاب سعی داشتند مجلس خبرگان را منحل کنند تا اصل ولایت فقیه شکل نگیرد.

وی افزود: امروز هم در مصر برخی گروه‌ها با پشتیبانی غرب و اسرائیل به دنبال شیطنت هستند، اما به جایی نخواهند رسید و قانون این کشور بر اساس اسلام شکل خواهد گرفت.

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه امروز مدعیان لیبرالیسم و دموکراسی دفتر مرسی را در مصر به آتش می‌کشند، گفت: دموکراسی باید بر‌اساس خواسته‌های مردمی شکل بگیرد و این جنس اقدامات با اصول دموکراسی سازگار نیست.

وی ادامه داد: در مسئله بحرین هم شاهد سرکوب شدید مردمی هستیم، اما در عین حال می‌بینیم که اسرائیل به عنوان محل فتنه و عامل استکبار در حال فروپاشی بوده و کار به جایی رسیده که نمی‌تواند از عهده نبرد با گروه حماس برآید و علاوه بر این در صحنه سیاست جهانی هم با شکست مواجه شده چرا که در انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا با وجود حمایت‌های همه جانبه از نامزد جمهوری‌خواهان، نتوانستند رامنی را بر سر کار آورند.

رؤسای جمهور آمریکا تابع مردان خاکستری هستند

بادامچیان با بیان اینکه رؤسای جمهور آمریکا تابع مردان پشت پرده و خاکستری این کشور هستند، گفت: دیکتاتوری موجود در این کشور بسیار خشن است و هر کس که رئیس جمهور آمریکا شود، باید از دستورات این مردان خاکستری تبعیت کند.

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: دشمنی و ستیزه‌جویی حکومت آمریکا با ایران و اسلام روشن است و برای ما تفاوتی نمی‌کند، چه کسی و از چه حزبی رئیس جمهور این کشور باشد.

وی با اشاره به حمله اسرائیل به غزه و هدف از این نبرد که بازسازی روحیه سربازان بود، گفت: اصابت یک‌هزار و 400 موشک به شهرهای رژیم صهیونیستی طی هشت روز که 14 فروند از آنها به مناطق امنیتی تل آویو اصابت کرد، موجب ترس و وحشت اسرائیلی‌ها شد.

بادامچیان عنوان کرد: نتانیاهو طی پیامی از همه حامیان خود درخواست کمک کرده و به قدرت حماس اعتراف کرده است، ضمن اینکه برای نخستین‌بار مجاهدان مقاومت برای آتش‌بس با اسرائیل شرط تعیین کردند.

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به وضعیت بحرانی عربستان اظهار داشت: شرایط در این کشور به‌گونه‌ای است که گویی سردمداران سعودی بر روی قله‌ای از آتشفشان نشسته‌اند.

بادامچیان سه دهه قدرت و اقتدار انقلاب اسلامی ایران را مورد توجه قرار داد و افزود: در 33 سال گذشته استکبار جهانی تمام نقشه‌های خود را علیه ملت ایران اجرا کرد، اما دلسوزی مدیران و مقاومت مردمی موجب خنثی شدن همه توطئه‌ها شد و امروز هم کسانی که به سیاه نمایی می‌پردازند، در اشتباه هستند.

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه هدایت اصلی نظام بر عهده امام خمینی‌(ره) و مقام معظم رهبری بوده است، گفت: در این میان سایر مسئولان به عنوان مجریان امور بوده‌اند و برخی از آنها هم اقدامات خود را به هدر دادند و مردم ایران هم با مشاهده عملکردشان آنها را برکنار کردند که نمونه بارز آن بنی صدر بود.

اعتراف تحلیل‌گران غرب به اشتباه در مورد ایران

وی خاطرنشان کرد: نتایج شکست غرب از تحریم علیه ایران امروز به خوبی دیده می‌شود چرا که استکبار جهانی گمان می‌کرد با اعمال فشارهای اقتصادی می‌تواند ملت ایران را به زانو در آورد در حالی که مردم شریف و مسلمان ایران سختی‌های فراوانی مانند جنگ تحمیلی را هم تحمل کرده‌اند.

بادامچیان با بیان اینکه مجموعه تحلیل‌گران غربی امروز متوجه شده‌اند که حرکت علیه ایران رو به برنده شدن غرب پیش نمی‌رود، عنوان کرد: در این میان ملت ایران باید خط اصیل انقلاب اسلامی که با وجود همه توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان زیر سایه رهبری ولی فقیه زمان به پیروزی رسید را دنبال کنند.

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی دهه پیش ‌رو را دوره پیشرفت و توسعه ایران دانست و ادامه داد: واقعیت‌های موجود در زمینه اقتصاد و تورم قابل انکار نیست، اما زیربناهای محکمی در کشور وجود دارد و تدبیری قوی می‌تواند به راحتی ایران را اداره کند چراکه 26 میلیارد دلار صادرات زیرساخت بسیار خوبی برای کشور به وجود آورده و در عین حال سایر کشورها نمی‌توانند از خرید نفت و گاز ایران صرف نظر کنند؛ به عنوان مثال ترکیه که گاهی در خرید گاز بازی‌ در می‌آورد، اگر با قطع گاز از سوی ایران روبه‌رو شود، از سرما یخ خواهد زد، هرچند جمهوری اسلامی به دلیل وجود مسلمانان فراوان در این کشور از این حربه استفاده نمی‌کند.

دشمنان به دنبال فتنه‌ای دیگر هستند

وی اظهار داشت: در انتخابات ریاست جمهوری باید مراقبت زیادی از سوی همه اقشار جامعه صورت گیرد چراکه دشمنان به دنبال ایجاد فتنه جدیدی همانند حوادث سال 88 هستند.

بادامچیان با اشاره به بروز اختلاف در اردوگاه اصلاح طلبان افزود: فصل مشترک اصلاح طلبان در انتخابات پیش‌رو، رأی نیاوردن خط اصیل انقلاب است.

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: شرکت یا عدم شرکت در انتخابات مسئله‌ای است که اختلاف اصلی میان اصلاح طلبان را تشکیل می‌دهد چراکه گروهی به دنبال اپوزیسیون شدن بوده و همچنان بر نامزدی میرحسین موسوی تأکید می‌کنند و برخی دیگر هم به دنبال یافتن نامزدی متعادل مانند عارف هستند، هرچند او این مسئله را قبول نکرده و به دنبال ورود به این عرصه به صورت مستقل است.

اختلاف در اردوگاه اصلاح طلبان

وی گفت: گروهی از اصلاح طلبان هم به‌ دنبال تجمع در اطراف یکی از اصولگرایان و رها کردن سیاست‌های گذشته هستند و برخی دیگر مانند خاتمی هم به دنبال بازگشت به بدنه نظام بوده و در مجموع می‌توان پراکنده بودن اصلاح طلبان را مشاهده کرد.

بادامچیان با اشاره به نفوذ جریان انحرافی در دولت تصریح کرد: این جریان هم با تمام قوا در حال فعالیت بوده و در عین حال مشکلاتی نیز در میان خود دارند.

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی کثرت نامزدهای انتخاباتی در میان اصولگرایان را مورد توجه قرار داد و افزود: این مسئله به تدریج از بین می‌رود و از تعداد نامزدها کاسته خواهد شد.

وی با بیان اینکه ملت ایران با تأثیر از مشکلات اقتصادی به‌ دنبال انتخاب فردی هستند که معضلات را برطرف کند، گفت: در شرایط کنونی چند میلیون فارغ‌التحصیل دانشگاهی و حوزوی در ایران حضور دارند و اوضاع با اوایل انقلاب یا رژیم گذشته تفاوت‌های چشمگیری دارد.

بادامچیان ادامه داد: در انتخابات پیش رو نیازمند برنامه‌ای جدی برای امیدبخشی به جامعه و تزریق اعتماد به مردم هستیم، ضمن اینکه ولایت‌مداری اشخاص باید با توجه به گذشته آنها ارزیابی شود چراکه در زمان انتخابات همه خود را سلمان فارسی معرفی می‌کنند.

برخی افراد ولایت فقیه را تنها از باب قانون قبول دارند

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه برخی افراد ولایت فقیه را از باب قانون اساسی و منفعت شخصی قبول دارند، عنوان کرد: این همان حرف نهضت آزادی است که تنها به دلیل التزام به ولایت فقیه، به‌ دنبال حضور در فضای سیاسی کشور بود.

وی اضافه کرد: برخی افراد روحانیت را قبول نداشته و در عین حال به سراغ شخصیت‌های روحانی هم می‌روند.

بادامچیان با تأکید بر توجه به مسائل منطقه‌ای و جهانی در انتخابات سال آینده گفت: ملت ایران باید مراقب باشد تا ناخالصی‌ها و فریب‌‌ها موجب انحراف در وظیفه اصلی نشود چراکه میزان رأی ملت است و هر آنچه مردم تصمیم بگیرند، اجرا می‌شود.

بخش بعدی این نشست به پرسش و پاسخ اختصاص داشت و بادامچیان در پاسخ به سئوالی در خصوص تصمیم دولت در انتخابات آینده گفت: بر اساس قانون و سوگند ریاست جمهوری، دولت نمی‌تواند در تعیین رئیس جمهور بعدی دخالت کند و آقای احمدی‌نژاد هم اعلام کرده که برنامه‌ای در این زمینه ندارد.

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور در نظام جمهوری اسلامی همه کاره مملکت نیست، تصریح کرد: ملت ایران در صحنه حضور داشته و ولی فقیه عادل زمان هم بر همه امور نظارت دارند.

وی در پاسخ به مطلبی که از قول احمدی‌نژاد مبنی بر سفر شهر به شهر به منظور جمع‌آوری رأی برای شخصی خاص بیان داشت: همواره در بدنه دولت اشخاصی هستند که تمایل دارند، همچنان در قدرت بمانند، اما باید توجه داشت که عناوین دنیوی ارزشی نداشته و نباید به سخنانی مانند اینکه «هیچ کاری تاکنون صورت نگرفته و تمام اقدامات انجام شده در کشور طی هفت سال گذشته صورت گرفت» توجه کرد و حتی آقای احمدی‌نژاد هم این سخن را قبول ندارد.

بادامچیان ادامه داد: جوان‌گرایی جزو وظایف ذاتی حزب مؤتلفه است، زیرا اعضای قدیمی با گذر سن باید جای خود را به جوانان بدهند و امروز هم بیشتر اعضای حزب میانگین سنی زیر 40 سال دارند، هرچند اینگونه بحث‌ها در مؤتلفه وجود نداشته و همه در کنار یکدیگر به کار مشغول هستند.

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه این حزب بیش از 16 سال در کنار امام خمینی(ره) به فعالیت سیاسی مشغول بوده است، گفت: با این حال دبیرکلی برای این حزب تعیین نشد و دلیل این مسئله هم همکاری و تعامل همه اعضا با یکدیگر است.

هدف نهایی موتلفه تشکیل جامعه نمونه اسلامی است

وی در پاسخ به سئوال دیگری در ارتباط با استراتژی بلند مدت حزب مؤتلفه گفت: تشکیل جامعه نمونه اسلامی در همه سطوح هدف نهایی ماست.

بادامچیان در ارتباط با تصمیم احمدی‌نژاد برای مذاکره با آمریکا عنوان داشت: این موضوع در حوزه اختیارات ولی فقیه است، اما باید توجه داشت، مذاکره و همکاری با آمریکا منجر به حل همه مشکلات نمی‌شود و نمونه بارز آن هم سرنوشت قذافی است.

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی ادامه داد: آقای ‌هاشمی رفسنجانی به صحنه انتخابات وارد نمی‌شود و وظایف خود را بر اساس عقایدش انجام خواهد داد، ضمن اینکه تشخیص رجل مذهبی بودن افراد بر عهده شورای نگهبان است.

بادامچیان سران اصلی فتنه 88 را آمریکا، انگلیس و استکبار جهانی دانست و افزود: در این شرایط حزب مؤتلفه مورد تهاجم شدیدی قرار دارد و نسبت‌هایی به این حزب داده می‌شود، در حالی که کارنامه مؤتلفه روشن بوده و طرفداری از ولایت و پیروی از رهبری با پرداخت هر هزینه‌ای کاملاً مشخص است، بنابراین سخنان اخیر آقای عسگر اولادی تنها زمینه را برای توبه کروبی و موسوی فراهم کرده زیرا این دو شخص فریب بازی و توطئه غرب را خوردند.

وی در خصوص التزام احمدی‌نژاد به ولایت و مقایسه او با دولت‌های قبلی گفت: موضع منفی نسبت به این مسئله ندارم و بر اساس قانون هر دولتی که بر سر کار است، باید از او حمایت کنیم.

بادامچیان در خصوص مذاکره با آمریکا خاطرنشان کرد: این امر ضرورتی برای ملت ایران ندارد، اما آمریکا نیازمند تعامل با ایران است، هرچند اگر رهبری مصلحت بدانند باید از موضع اقتدار وارد مذاکره با این کشور شد و هیچ‌گاه نباید موضع قلدرمآبانه آمریکا را پذیرفت، زیرا اگر سردمداران غربی گمان کنند، فشارها تأثیر داشته، تحریم‌ها را 10 برابر می‌کنند، بنابراین باید تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم.

انتهای پیام/78004/ق/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول