اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کاشان:

مصری‌های استقلال‌خواه «نه» جانانه به آمریکا بگویند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت کاشان گفت: اگر ملت مصر خواهان استقلال واقعی هستند باید یک «نه» بزرگ و جانانه به آمریکا، صهیونیست و استکبار جهانی بگویند.

مصری‌های استقلال‌خواه «نه» جانانه به آمریکا بگویند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسماعیلی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: ملت مصر باید مواظب باشد که استکبار جهانی برای کشورهای قرار گرفته در موج بیداری اسلامی توطئه‌هایی تدارک دیده و مهره‌هایی را برای نفوذ خود به این کشورها در نظر گرفته است. 

وی با بیان اینکه اگر ملت مصر خواهان مستقل شدن به معنای حقیقی است باید پاسخ منفی به دولت‌های استکباری بدهد، ابراز داشت: منطقی نیست از سویی خواهان استقلال‌طلبی بود و از سوی دیگر وزیر امور خارجه آمریکا در مصر با رئیس جمهور این کشور مذاکره کند چراکه این‌ها همان‌هایی هستند که نامبارک را تا آخرین لحظات حمایت کردند و تا زمانی که فرعون مصر برایشان مهره سوخته نبود در صف حامیان درجه اول او ایستاده بودند.

امام جمعه موقت کاشان افزود: اگر ملت مصر می‌خواهند به استقلال حقیقی برسند باید آموزه‌های دینی را سرلوحه کار خود قرار دهند و در شیوه و عمل پیرو اسلام ناب محمدی باشند.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مفتح،‌ بر ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه تأکید کرد و گفت: انتظار می‌رود برای ارتباط و تعامل بیشتر این دو سنگر علم و دانش گام‌های مؤثرتری برداشته شود و دانشگاهیان و حوزویان ما با تقویت اتحاد خود برای رفع نیازهای کنونی جامعه بیشتر تلاش کنند.

وی با انتقاد از برخی‌ها که بر طبل جدایی و تفرقه بین حوزه و دانشگاه می‌کوبند، بیان داشت: این افراد می‌خواهند اعتماد و ارتباط میان حوزویان و دانشگاهیان برقرار نشود چراکه در صدد هستند حضور روحانیت در عرصه‌های مختلف کشور را کم‌رنگ کنند.

خطیب نماز جمعه کاشان با تأکید بر نقش مؤثر روحانیت در انتقال آموزه‌های دینی به طور نسل به نسل ابراز داشت: کسانی که با همه فراز و نشیب‌ها توانسته‌اند قال‌الباقرها و قال‌الصادق‌ها را سینه به سینه و عصر به عصر منتقل کنند، افرادی جز روحانیت نبوده‌اند.

اسماعیلی با اشاره به شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران توسط امام راحل و صیانت از آن به دست مقام معظم رهبری به عنوان نمونه‌های برجسته‌ای از قشر روحانیت خاطرنشان کرد: چنانکه این روزها می‌بینیم در کشورهای تازه انقلاب‌کرده‌ای مثل مصر به دلیل حضور نداشتن رهبری عالم، فقیه، مجاهد و بااخلاص در آغاز راه با مشکل روبه‌رو شده‌اند.

اسماعیلی سپس با مقایسه همه‌پرسی قانون اساسی در مصر و ایران یادآور شد: مشاهده می‌کنیم که در همه‌پرسی قانون اساسی ایران همه یکپارچه به میدان آمدند و با وجود گرایش‌های مختلف در فضایی آرام زیر پرچم ولایت فقیه جمهوری اسلامی را پذیرفتند حال آنکه در کشوری مانند مصر به دلیل عدم حضور چنین رهبری، با یک بیانیه رئیس جمهور مشکلاتی به این شکل به وجود می‌آید

وی با اشاره به اینکه روحانیت اصیل سرزمین ما پای هیچ قرارداد ننگینی را امضا نکرده است، بیان داشت: حوزه‌های علمیه و مرجعیت ما همواره در طول تاریخ در مقابل انحرافات ایستاده و اجازه نداده‌اند حقوق ملت در برابر بی‌کفایتی‌ها و خودکامگی‌ها پایمال شود.

اسماعیلی اسلام منهای روحانیت را طرحی مطرود قلمداد و عنوان کرد: این فریادها در آغاز انقلاب اسلامی بلند شد و امام راحل محکم در برابر این توطئه‌ها ایستادند.

وی به مطالبی که در مورد نقد روحانیت گفته می‌شود نیز اشاره کرد و افزود: باید توجه داشت نقد برخی شیوه‌ها و عملکردها با نادیده گرفتن زحمات و فعالیت‌های روحانیت در طول حیات پربرکت انقلاب اسلامی متفاوت است.

اسماعیلی همچنین ولادت امام محمد باقر(ع) را تبریک گفت و پیروی واقعی از مکتب اهل بیت و بهره‌‌گیری از معارف ارزشمند آنان را خواستار شد.

انتهای پیام/63009/خ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول