اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار عباس‌آباد در غرب مازندران:

اداره شهر با اعتبارات دولتی امکان‌پذیر نیست

خبرگزاری فارس: شهردار عباس‌آباد در غرب مازندران گفت: اداره شهر با اعتبارات دولتی و عوارض که میزان آنها نیز محدود است، امکان‌پذیر نیست.

اداره شهر با اعتبارات دولتی امکان‌پذیر نیست

علی‌اصغر موسی‌پسندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عباس‌آباد با بیان اینکه با توجه به محدود بودن اعتبارات شهرداری‌ها بعضی از پروژه‌ها توسط شهرداری‌ها به صورت مشارکتی با سرمایه‌گذار انجام می‌شود و شهرداری عباس‌آباد نیز در این راستا آمادگی کامل برای شراکت با سرمایه‌گذاران را دارد و از سرمایه‌گذاران به گرمی استقبال می‌کند، گفت: جذب سرمایه‌های بخش خصوصی موجب بهبود وضعیت اقتصادی شهرها است.

موسی‌پسندی خاطر نشان کرد: جذب سرمایه‌های بخش خصوصی و سرمایه‌های خارجی برای اجرای پروژه‌های شهرداری‌ها از روش‌های معتبر تأمین منابع مالی در حوزه مدیریت شهری محسوب می‌شود که بدون تردید می‌تواند منابع مالی مورد نیاز برای اجرای پروژه‌ها و طرح‌های شهرداری‌ها که نسبت به گذشته متنوع‌تر و حجم آن هم بیشتر است، تأمین ‌کند.

اداره شهر با اعتبارات دولتی امکان‌پذیر نیست

وی اضافه کرد: به دلیل گسترش شهرنشینی و به تبع آن افزایش فعالیت‌های شهرداری‌ها و ضرورت ایجاد زیرساخت‌های شهری در موضوع‌های مختلف، اداره شهر با اعتبارات دولتی و عوارض که میزان آنها نیز محدود است، امکان‌پذیر نیست.

شهردار مرکزی شهرستان عباس‌آباد تصریح کرد: جذب سرمایه‌های بخش خصوصی در پروژه‌های شهرداری‌ها، با توجه به سرمایه‌های مادی و معنوی متعدد و منحصر به فرد موجود در کشور مزیت‌های مختلفی چون بهبود وضعیت اقتصادی شهرها، کارآفرینی، ورود شهرداری‌ها به عرصه‌های جدید کار و تلاش و خدمت‌رسانی و ارتقای سطح رفاه شهروندان را در پی خواهد داشت.

مشکلات پروژه به سرمایه‌گذار اطلاع‌رسانی شود

وی همچنین اظهار داشت: توجیه اقتصادی، اجتماعی و اجرایی از جمله مسائلی است که باید سرمایه‌گذار با آن آشنا شود حتی مشکلات پروژه باید بررسی شود و به سرمایه‌گذار اطلاع‌رسانی شود.

موسی‌پسندی اذعان داشت: باید منفعت سرمایه‌گذار به درستی در نظر گرفته شود تا پس از اجرای پروژه سود منطقی سرمایه‌گذار تامین شده باشد و سرمایه‌گذار نباید از سرمایه‌گذاری خود در پروژه‌های شهری احساس خطر کند چرا که اگر سرمایه‌گذار احساس خطر کند قطعاً در این کار پیشگام نخواهد شد.

منفعت سرمایه‌گذار به درستی در نظر گرفته شود

شهردار عباس‌آباد در پایان با اشاره به اینکه باید منفعت سرمایه‌گذار به درستی در نظر گرفته شود تا پس از اجرای پروژه سود منطقی سرمایه‌گذاری تأمین شده باشد، خاطر نشان کرد: در کشور شهرها و مناطق مختلفی وجود دارد که دارای قابلیت‌های منحصر به فرد و مطلوبی برای جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی در زمینه جاذبه‌های مذهبی، تاریخی، فرهنگی، طبیعی و یادمان‌های دفاع مقدس، مدیریت پسماندها، توسعه فضای سبز، احداث مراکز تفریحی و گردشگری و مراکز تجاری و نوسازی بافت‌های فرسوده هستند.

وی اضافه کرد: این استعدادها علاوه بر اشتغالزایی برای مردم آن منطقه، تأثیر زیادی در ایجاد درآمد‌های پایدار برای مدیریت شهری نیز خواهد داشت.

انتهای پیام/2296/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول