اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

وضعیت ذخیره‌سازی کالا در کشور مطلوب است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: وضعیت ذخیره‌سازی کالا در کشور مطلوب بوده و در صورت نیاز برای تنظیم بازار کالا توسط دولت عرضه می‌شود.

وضعیت ذخیره‌سازی کالا در کشور مطلوب است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی منتظری در نشست مشترک رؤسای اداره‌های صنعت، معدن و تجارت و اداره کل تعزیرات حکومتی استان که به میزبانی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان برگزار شد، راهکارهای افزایش تعامل و هماهنگی بین این دو بخش در راستای برخورد با تخلفات اقتصادی و نظارت بر بازار را مورد بررسی قرار داد.

وی با اشاره به اهمیت وجود تعامل هرچه بیشتر بین دو سازمان مذکور اظهار کرد: در شرایط فعلی و با توجه به برخی مشکلات موجود، حضور بازرسان ما در بازار و عملکرد آنها باید برای شهروندان ملموس‌تر و محسوس‌تر باشد.

این مسئول ادامه داد: در این راستا عملکرد بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت در شهرستان‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته و با دقت به آن رسیدگی می‌شود.

وی، تولید، توزیع و بازرسی را سه رکن اساسی در بازار دانست و تصریح کرد: نقش بازرسی در این بین به ویژه برخی مواقع خاص بسیار مهم است.

منتظری با بیان اینکه اکنون وضعیت ذخیره‌سازی کالا در کشور در شرایط نسبتاً مطلوبی قرار دارد، تصریح کرد: ذخایر کافی موجود بوده و در صورت نیاز در شرایط کمبود در بازار، برای تنظیم بازار از طرف دولت عرضه می‌شود.

وی هدف از برگزاری چنین جلساتی را ایجاد هماهنگی و تعامل بیشتر و مطلوب‌تر بین اداره‌های این سازمان با دیگر اداره‌ها دانست و گفت: به‌زودی شاهد برگزاری این جلسات با مجامع امور صنفی و نیز جلسات سه‌جانبه با حضور اداره‌های تعزیرات حکومتی خواهیم بود تا حرکت مناسب‌تری در استان در حوزه نظارت بر بازار ایجاد شود و تداوم یابد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان نیز در ادامه نشست مذکور از رسیدگی و برخورد جدی با تخلفات خبر داد و گفت: اداره کل تعزیرات حکومتی برای رسیدگی به پرونده‌های ارسال شده در زمینه تخلفات اقتصادی برنامه زمان‌بندی تدوین کرده که هدف از این امر تلاش برای رسیدگی نهایی و صدور احکام در اسرع وقت و نظارت بر اجرای مناسب آن است.

رضا قشلاقی افزود: تمام پرونده‌های ارسالی به تعزیرات حکومتی در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گرفته و بعضاً وجود استعلام‌های لازم قانونی در برخی پرونده‌ها دلیل تأخیر در صدور احکام مربوطه است.

وی، دفاع از حقوق مصرف کنندگان را از مهم‌ترین وظایف و تکالیف تعزیرات حکومتی دانست و تصریح کرد: در این راه تبادل تجربیات متقابل، برگزاری جلسات هماهنگی، اجرای برنامه‌های آموزشی و پیگیری اجرای مصوبات جلسات مشترک در تمام حوزه‌ها مؤثر و راهگشا است.

رؤسای اداره‌های صنعت، معدن و تجارت و اداره‌های تعزیرات حکومتی شهرستان‌های گیلان در جلسه مذکور به طرح دیدگاه‌ها و ارائه نظرهای خود پرداختند.

انتهای پیام/84001/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول