اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده دریابانی استان بوشهر خبر داد

انهدام باند بزرگ وارد‌کننده کالای غیرمجاز ‌در خلیج فارس

خبرگزاری فارس: فرمانده دریابانی استان بوشهر از شناسایی و انهدام باند بزرگ واردکننده کالای غیرمجاز به کشور، در آب‌های استحفاظی پایگاه دریابانی گناوه خبر داد.

انهدام باند بزرگ وارد‌کننده کالای غیرمجاز ‌در خلیج فارس

 قلندر لشکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر از همت، تلاش، پشتکار و هوشیاری دریابانان این استان در به زانو درآوردن قاچاقچیان کالا خبر داد و گفت: حافظان نظم و امنیت در مرزهای آبی این خطه با تلاش شبانه‌روزی خود موفق به انهدام یکی دیگر از باندهای بزرگ و فعال در امر قاچاق کالا به کشور شدند.

وی اضافه کرد: دریابانان گناوه‌ای در پی کسب اخبار و اطلاعاتی از منابع مبنی بر ورود یک فروند شناور حامل مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق به حوزه استحفاظی آن  پایگاه سریعا وارد عمل شده و موفق به شناسایی شناور مذکور به مالکیت فردی به هویت معلوم که یکی از سرکرده‌های بزرگ باند واردکننده کالای قاچاق به کشور بود، شدند.

فرمانده دریابانی استان بوشهر تصریح کرد: با توقیف شناور و بررسی‌های به عمل آمده مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق شامل 24 هزارعدد قرص نیروزا، یک‌هزار و 907 کیلوگرم پودر نیروزا ، 128 هزار عدد باطری قلمی، 20 تن برنج، 840 کیلوگرم پوشاک، 450 تخته پتو، 8 هزارو 868 قلم لوازم بهداشتی و آرایشی، 240 کیلوگرم پوشاک به ارزش ریالی یک میلیارد و 200 میلیون ریال کشف و ضبط و تحویل انبار گمرک شد.

لشکری ادامه داد: در این خصوص تعداد پنج نفر قاچاقچی نیز دستگیر که در بازجویی های به عمل آمده از آنان، اعلام کردند: کالاها را از امارات متحده عربی به مقصد بندر دیلم بارگیری کرده بودند و قصد داشتند در فرصتی مناسب و به دور از چشم ماموران کالاهای خود را تخلیه کنند که هوشیاری ماموران دریابانی مانع از این کار شد.

توقیف دو فروند شناور و یک دستگاه خودرو فعال در امر قاچاق سوخت

جانشین فروماندهی دریابانی استان بوشهر نیز از توقیف دو فروند شناور و یک دستگاه خودرو فعال در امر قاچاق سوخت و کشف 8 هزار لیتر سوخت قاچاق خبر داد.

عبدالرحیم اسکندری با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی و بی وقفه دریابانان این استان در برقراری امنیت مرزهای آبی و همچنین برخورد با مخلان اقتصادی کشور گفت: با هوشیاری دریابانان این استان محموله هشت هزار لیتری سوخت قاچاق در این استان کشف و ضبط شد.

وی افزود: در این راستا، ماموران طی سه مرحله عملیات زمینی و دریایی موفق به توقیف دو فروند موتورلنج و یک دستگاه خودرو فعال در امر قاچاق سوخت که به صورت شبکه‌ای سوخت را قاچاق می‌کردند، شدند.

جانشین فرماندهی دریابانی استان بوشهر، ارزش محموله توقیفی را حدود 160 میلیون ریال برآورد کرد.

در همین ارتباط تعداد 13 نفر قاچاقچی سوخت نیز دستگیر و به مقامات قانونی تحویل شدند.

انتهای پیام/66006/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول