اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان:

بازرسان کار بر واحدهای کارگری نظارت مستمر دارند

خبرگزاری فارس: گفت: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: بازرسان کار به طور مستمر وضعیت ایمنی کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی را بررسی و در این راستا با پیمانکاران متخلف برخورد می‌کنند.

بازرسان کار بر واحدهای کارگری نظارت مستمر دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد راستی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف و مسئولیت‌های بازرسان کار صیانت از نیروی کار و بررسی علمی و فنی حوادث ناشی از کار است، اظهار داشت: بازرسان کار به طور مستمر وضعیت ایمنی کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی را بررسی و در این راستا با پیمانکاران متخلف برخورد می‌کنند.

وی افزود: در همین راستا شاهد چند مورد برق گرفتگی کارگران در غرب بندرعباس بودیم که این اداره کل با چنین سهل انگاری‌هایی که موجب مرگ و یا معلولیت کارگران شود به شدت برخورد و پیمانکاران علاوه بر تأمین دیه، باید جرائم سنگینی را پرداخت کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص مرگ یک نوجوان 16ساله بر اثر برق گرفتگی در بندرعباس اظهار داشت: متأسفانه عدم رعایت نکات ایمنی، موجب مرگ این نوجوان شد که بازرسان کار استان به این مسئله ورود پیدا کرده و در حال بررسی موضوع هستند و طبق اظهارات شهود حادثه، نظریه خود را به دادگاه اعلام می‌کنند.

راستی ادامه داد: با وجود حجم بالای بازرسی‌های ادواری و دوره‌ای، بازرسان این اداره کل متعهدانه به وظایف خود عمل می‌کنند که از ابتدای سال‌جاری تاکنون بازرسی‌های مختلفی از سطح کارگاه‌ها توسط آنان صورت گرفته که در این بازرسی‌ها نکات مهم ایمنی، حفاظتی و بهداشتی و همچنین مواردی از اجرای مواد قانونی کار، مورد بررسی و به کارفرمایان ابلاغ شده است.

وی با بیان این‌که تمام کارفرمایان باید امکانات و تجهیزات لازم در راستای ایمن‌سازی و بهداشت را در محیط کار برای کارگران و جلوگیری از آسیب‌دیدگی آنها را فراهم کنند، خطاب به آنان اظهار داشت: با کارفرمایانی که نکات ایمنی در کارگاه‌ها را رعایت نکنند و با این اقدام خود سبب به خطر افتادن جان کارگران شوند، با همکاری دستگاه قضایی به شدت با آنان برخورد خواهد شد.

انتهای‌پیام/2310/م/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول