اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول تشکلات کارگری اداره کل تعاون هرمزگان:

263 تشکل کارگری و کارفرمایی در هرمزگان فعال است

خبرگزاری فارس: مسئول تشکلات کارگری و کارفرمایی اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: در حال حاضر 263 تشکل کارگری و کارفرمایی در واحدهای تولیدی این استان فعال است.

263 تشکل کارگری و کارفرمایی در هرمزگان فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد رجایی طی نشست خبری در این رابطه اظهار داشت: این تشکل‌ها شامل نمایندگی کارگران، شوراهای اسلامی کار، انجمن صنفی کارگری، انجمن صنفی کارفرمایی، کانون شوراهای اسلامی کار، کانون کارفرمایان و کانون‌های کارگران بازنشسته هستند که جمعیت کارگری و کارفرمایی قابل توجهی را شامل می‌شود.

وی، نقش تشکلات کارگری در پیگیری مشکلات کارگران را انکارناپذیر عنوان و اضافه کرد: با تشکیل این تشکل‌ها بسیاری از موانع و مشکلات کارگری و کارفرمایی برطرف و این امر موجب افزایش بهره وری، بالا رفتن کیفیت محصولات تولیدی، حفظ و موجودیت کارگاه و امنیت شغلی کارگران می‌شود.

این مسئول، با اشاره به اینکه ایجاد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان در سال‌های اخیر علاوه بر رشد کمی از رشد کیفی مطلوبی نیز برخوردار بودند، اظهار داشت: بر همین اساس همه ساله دوره‌های آموزشی متعددی در زمینه‌های مختلف از جمله قانون کار و قانون تشکلات کارگری و کارفرمایی ویژه این تشکل‌ها برگزار می‎شود که برگزاری این دوره‌های آموزشی، علاوه بر ایجاد بسترهای لازم به ‌منظور آشنایی تشکل‌های کارگری با قوانین کار، موجب ارتقا سطح آگاهی کاری و اجتماعی آنها نیز می‎شود.

رجائی با اشاره به تاریخچه تشکیل تشکل‌های کارگری گفت: در راستای توسعه و ترویج سه‌جانبه گرایی کارگر، کارفرما و دولت و به منظور حفظ حقوق، منافع مشروع و قانونی و بهبود وضع اقتصادی کارگران و کارفرمایان که خود متضمن حفظ منافع جامعه است، تشکلات کارگری و کارفرمایی در واحدهای تولیدی تشکیل شده است.

وی، نگاه مثبت دولت دهم و نهم را نسبت به تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در افزایش تعداد این تشکل‌ها مؤثر برشمرد و بیان داشت: دولت همواره از ایجاد این تشکل‌ها پشتیبانی و آنها را مورد حمایت همه‌جانبه خود قرار داده است.

انتهای پیام/2310/ع/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول