اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد داراب:

هر سال 10 رشته تحصیلی جدید به دانشگاه آزاد داراب افزوده می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد داراب گفت: تا پایان سال 1394 هر ساله حداقل 10 رشته تحصیلی به رشته‌های موجود این دانشگاه اضافه می‌شود.

هر سال 10 رشته تحصیلی جدید به دانشگاه آزاد داراب افزوده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب، محمدباقر موحد در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد داراب که در تالار غدیر این دانشگاه برگزار شد اظهار داشت: پنج درصد اعتبارات دانشگاه آزاد داراب به امر پژوهش اختصاص یافته و تنها در همایش ملی تکنولوژی پلاستیک‌های پیشرفته که در سال گذشته در داراب برگزار شد 69 مقاله از اساتید و 24 مقاله از دانشجویان دانشگاه آزاد داراب ارائه شده است.

وی با بیان اینکه 75 مقاله «آی اس آی»، 80 مقاله علمی پژوهشی، 110 مقاله در سمینارهای معتبر بین‌المللی و ملی و اجرای 90 طرح پژوهشی از دستاوردهای پژوهشگران دانشگاه آزاد داراب است، افزود: دانشگاه آزاد داراب در سطح دانشگاه‌های بزرگ بوده و در سال گذشته موفق شده است بین دانشگاه‌های منطقه رتبه نخست مالی و در سطح دانشگاه‌های بزرگ کشور رتبه دوم را به خود اختصاص دهد.

موحد اضافه کرد: در سال گذشته امتیاز دانشگاه داراب 700 بوده و با اقدامات انجام شده در سال جاری امیدواریم امسال به یک‌هزار برسد تا بتوانیم به سطح دانشگاه‌های بسیار بزرگ ارتقا پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه امتیازات دانشگاه‌ها بر اساس ساخت و تجهیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها، ارتقای کیفی آموزش، میزان توجه به پژوهش، مجموعه مقالات و طرح‌های پژوهشی، تعداد دانشجویان و ... داده می‌شود اضافه کرد: اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد داراب آماده اجرای طرح‌های ادارات و سازمان‌ها با هزینه بسیار کمتر از حد معمول هستند.

موحد با بیان اینکه نگرش دانشگاه آزاد اسلامی به سمت تحصیلات تکمیلی است ادامه داد: تا پایان سال 1394 هر ساله حداقل 10 رشته تحصیلی به رشته‌های موجود دانشگاه آزاد داراب اضافه می‌شود که سه رشته آن کارشناسی ارشد و یک رشته دکتری است.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد داراب به عنوان نخستین مرکز آموزش عالی این شهرستان در سال 1366 با دو رشته کاردانی دامپزشکی و کارشناسی معارف اسلامی تأسیس و در حال حاضر 3 هزار دانشجو در 27 رشته کاردانی، 28 رشته کارشناسی و شش رشته کارشناسی ارشد این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد داراب با بیان اینکه این دانشگاه 74 عضو هیئت علمی دارد، افزود : 24 نفر از این افراد با مدرک دکتری و 50 نفر با مدرک کارشناسی ارشد بوده که 10 نفر آنها دانشجوی دکتری هستند.

در ادامه این مراسم سرپرست فرمانداری داراب اظهار داشت: توسعه هر کشوری تنها از طریق تولید و توسعه علم است که انسان را به سعادت دنیا و آخرت می‌رساند.

کرامت قاسمی از پژوهش به عنوان موتور محرکه ماشین توسعه جوامع یاد کرد و گفت: ارتباط دانشگاه‌ها و مراکز تولید و صنعت باید تقویت شود.

وی با بیان اینکه آموزش باید مبتنی بر پژوهش و پژوهش مبتنی بر نیازهای واقعی جامعه باشد تصریح کرد: نیاز امروز شهرستان داراب پژوهش و ارائه راهکار برای مبارزه با کم‌آبی و خشکسالی است.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول