اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر منطقه نمونه گردشگری شورابیل خبر داد

راه‌اندازی پیست دوچرخه‌سواری در شورابیل

خبرگزاری فارس: مدیر منطقه نمونه گردشگری شورابیل گفت: در قالب طرح جامعی که برای شورابیل در نظر گرفته شده رینگ هفت کیلومتری شورابیل به پیست دوچرخه‌سواری، سلامت و پیاده‌روی تبدیل شده تا همه بتوانند از این فضای مطلوب استفاده کنند.

راه‌اندازی پیست دوچرخه‌سواری در شورابیل

شاپور محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل با اشاره به احداث موزه دفاع مقدس و مجموعه تفریحی و توریستی موج‌های آبی به عنوان یک استعداد و ظرفیت منحصربه‌فرد در این منطقه با همراهی بخش خصوصی اظهار داشت: امیدواریم با تکیه بر این ظرفیت‌ها بتوانیم توسعه حقیقی را در اشتغالزایی و توجه به رونق اقتصادی منطقه شاهد باشیم.

محمدی به جایگاه ملی شورابیل و ضرورت درآمدزایی بیشتر از این منطقه برای شهرداری با هدف توانمند‌سازی این مجموعه اشاره کرد و گفت: امیدواریم میراث فرهنگی و آب منطقه‌ای بتواند در این زمینه یاری‌گر ما باشد تا به سرعت شورابیل توسعه پیدا کند.

وی واقع شدن این مجموعه در کنار شهرک‌های تازه تاسیس دانشگاه‌های مادر استان اردبیل را یادآور شد و افزود: بر اساس توافقی که با محیط زیست داشتیم در اصلاح برخی فرایندها و سلامت زیست محیطی این دریاچه اقدامات خوبی صورت گرفته که انتظار می‌رود از این دریاچه بکر طبیعی و داخل شهری بتوان به شکل شایسته بهره‌برداری کرد.

سالانه 3 میلیون گردشگر وارد قلب گردشگری اردبیل می‌شوند

این مسئول بیان داشت: بیش از ده‌ها هزار درخت و فضای سبز در کنار این دریاچه و فضاهای طبیعی آن احداث شده و سالانه بیش از صدها هزار پرنده مهاجر در فصل پاییز و زمستان از این دریاچه زیبا به عنوان محل گذران زمستان استفاده می‌کنند.

مدیر منطقه نمونه گردشگری شورابیل افزود: بعد از سرعین بیشترین گردشگران در طی سال وارد شورابیل می‌شوند که بیش از 3 میلیون مسافر به این مجموعه زیبا ورود یافته‌اند.

وی در پایان سخنان خود به احداث پارک بانوان در هفت هکتار اراضی اشاره کرد و گفت: 2 هکتار فضای سبز با سرمایه‌گذاری 4 میلیارد تومان به صورت ویژه در کنار مجموعه شوراسنتر مهیا شده تا گردشگران از این فضا نیز بتوانند استفاده کنند.

انتهای پیام/62001/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول