اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین خبر داد

تولید آثار فاخر موسیقی با محتوای فرهنگ شهروندی

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین، تولید آثار فاخر موسیقی با محتوای فرهنگ شهروندی را از اهم فعالیت‌های این سازمان اعلام کرد.

تولید آثار فاخر موسیقی با محتوای فرهنگ شهروندی

صادق آریان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین، با اشاره به بازدید مدیران این سازمان از مرکز موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تصریح کرد: این سفر با حضور مدیرعامل، مدیر روابط عمومی، مدیر و اعضای مرکز سرود و آهنگ‌های انقلابی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین به‌ انجام رسید.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در ادامه اظهار داشت: مرکز سرود و آهنگ‌های انقلابی علی‌رغم داشتن تجربه‌ کافی در حوزه تخصصی خود در حال حاضر یک مرکز نوپا تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه کسب تجربه از مراکزی که سال‌هاست در زمینه سرود و موسیقی به فعالیت می‌پردازند، برای توانمندسازی مرکز سرود سازمان فرهنگی ورزشی قزوین لازم و ضروری به نظر می‌رسد، بیان کرد: بر همین اساس بازدیدهای ادواری از مراکز مختلفی که سال‌هاست در این بخش به فعالیت می‌پردازند در دستور کار قرار گرفت که در گام نخست از مرکز موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بازدید شد.

این مسئول ادامه داد: در سفر به‌ تهران از موزه تخصصی آلات موسیقی که برگرفته از هویت و اقلیم این شهر و ادوات موسیقی از گذشته تا به امروز را به نمایش گذاشته بود نیز بازدید به‌ عمل آمد.

آریان با اشاره به هدفی که مرکز سرود سازمان فرهنگی ورزشی قزوین بعد از بازدید این موزه دنبال خواهد کرد، افزود: انگیزه خوبی در ما ایجاد شده تا با گردآوری ادوات موسیقی قزوین، شهری را که از دیرباز دارای مکاتب مختلف موسیقی و مهد این هنر بوده به همگان معرفی کنیم.

وی در ادامه با اشاره به جلسه‌ای که با حضور سجادی مدیر مرکز موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری پایتخت برگزار شد، گفت: کسب تجربه و در جریان قرار گرفتن از کارهای فراوان تولید شده توسط این مرکز مهمترین رویکرد این نشست بود.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین اضافه کرد: تولیدات مرکز موسیقی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری تهران توانسته بود دفاع از هویت شهری، آموزه‌های مختلف شهروندی، زنده نگاه داشتن آداب و سنن تهران قدیم را با زبان موسیقی و مستندسازی شده به تصویر بکشد.

آریان، ضبط مداحی‌های مداحان و پیرغلامان اهل‌ بیت (ع) که در حال حاضر در قید حیات نیستند را یکی دیگر از تولیدات مرکز موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دانست و در این راستا اضافه کرد: با توجه به اینکه خادمان و مداحان اهل‌بیت (ع) در قزوین سال‌هاست که به فعالیت می‌پردازند بر آن شدیم مجموعه کاملی از آثار این بزرگواران را در یک آلبوم گردآوری کرده و در اختیار نسل جدید قرار دهیم.

این مسئول در پایان متذکر شد: همکاری و تبادل اطلاعات مرکز سرود سازمان فرهنگی ورزشی با مرکز موسیقی شهرداری تهران در جهت ساخت آثار مختلف با بهره‌مندی از خرد جمعی و تولید آثاری که تاکنون بروز و ظهور نیافته از مهم‌ترین دستاوردهای سفر اخیر به تهران بود.

انتهای پیام/2667/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول