اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌رضوی:

تولید مرغ بدون مصرف آنتی‌بیوتیک مبتنی بر شیوه‌های دانش‌بنیان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی خراسان‌رضوی گفت: تولید مرغ بدون مصرف آنتی‌بیوتیک در این استان حاصل اهمیت به مقوله تولید دانش‌بنیان است.

تولید مرغ بدون مصرف آنتی‌بیوتیک مبتنی بر شیوه‌های دانش‌بنیان است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ناصر مرگان‌ازغدی عصر امروز در جمع خبرنگاران در مشهد اظهار کرد: در حال حاضر نزدیک به 10 درصد ظرفیت مرغداری‌های استان به تولید این محصول اختصاص دارد و با توجه به استقبال عمومی از خرید این فرآورده، واحدهای بیشتری متقاضی تولید آن شده‌اند.

وی تولید مرغ بدون مصرف آنتی‌بیوتیک در استان را گامی بزرگ در جهت ایجاد امنیت غذایی زائران و مجاوران حریم رضوی دانست و عنوان کرد: ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ تازه و منجمد و فرآورده‌های پروتئینی خام و فرآوری شده مرتبط با آن، ارتقای سطح بهداشت و کاستن از میزان بروز بیماری‌ها در مرغداری‌های گوشتی استان، ترویج سیاست"پیشگیری بهتر از درمان" در سطح واحدهای تولید مرغ گوشتی استان، زمینه‌سازی برای تولید محصولات ارگانیک در کشور، زمینه‌سازی برای صادرات مرغ گوشتی و فرآورده‌های مرتبط مطابق با بالاترین استانداردهای بین‌المللی به خارج از کشور و ارتقای سطح تکنیکی و بهداشتی کشتارگاه‌های طیور استان از مهم‌ترین دستاوردهای اجرای طرح تولید این فرآورده در این استان است.

ازغدی از استمرار عرضه مرغ و جوجه‌کبابی بدون مصرف آنتی‌بیوتیک به میزان تقریبی روزانه هشت تن در سطح  مشهد طی سال جاری خبر داد.

وی درباره تولید مرغ گوشتی بدون مصرف آنتی‌بیوتیک در طول دوره پرورش افزود: در سال گذشته برای 14 واحد مرغداری گوشتی بزرگ در استان پروانه بهداشتی خاص تولید مرغ گوشتی بدون مصرف آنتی‌بیوتیک صادر شده و از ابتدای سال جاری نیز تعداد چهار واحد مرغداری، پروانه مذکور را دریافت کرده‌اند که در مجموع تعداد بالغ بر 955 هزار قطعه در هر دوره پرورشی است.

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان‌رضوی افزود: دو واحد مرغداری بزرگ استان نیز از متقاضیان جدید هستند که در صورت احراز شرایط بهداشتی به این گروه خواهند پیوست.

وی از آمادگی فنی این مجموعه برای گسترش دامنه تولید فرآورده‌های خام دامی سالم‌تر بر اساس تولیدات پژوهش‌محور و دانش‌بنیان خبر داد و افزود: در حال حاضر استان‌های خراسان شمالی، اصفهان و کرمان مشتری این محصول هستند که فرآورده یاد شده به آنها صادر می‌شود.

انتهای پیام/70017/ق/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول