اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان خبر داد

8 محصول گلستان در رتبه اول تا 4 کشور/ تولید بیش از 114 هزار تن مرغ در گلستان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: در بخش زراعت، باغبانی، دام و شیلات، هشت محصول گلستان رتبه اول تا چهارم را در کشور داراست.

8 محصول گلستان در رتبه اول تا 4 کشور/ تولید بیش از 114 هزار تن مرغ در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گلستان، سیدنصیر سیدمحمدی ظهر امروز در کارگاه آموزشی صنعت طیور استان که در سالن جهاد کشاورزی استان گلستان برگزار شد اظهار داشت: استان گلستان به عنوان قطب کشاورزی تلقی می‎شود و شاخصه‎هایی که این جایگاه را متبادر می‎کند عمدتاً در حوزه‎های مختلف اشتغال، ارزش افزوده و تولید ناخالص داخلی است.

وی تصریح کرد: گلستان از نادر استان‎هایی است که در زمینه دانه‎های روغنی، کلزا، سویا و پنبه در حوزه زراعی دارای رتبه‎های خوبی است.

* گلستان حائز رتبه اول سطح کشت زیتون کشور/ بخشی از تولیدات گلستان به خارج استان می‎رود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان در خصوص حوزه باغبانی ابراز داشت: باوجود اینکه تصور می‎شود این استان حوزه باغبانی نیست، اما درختان و میوه‎های هسته‎دار از جمله هلو، شلیل و آلو رتبه پنجم کشور را داریم.

سیدمحمدی با بیان اینکه گلستان رتبه نخست را در سطح کشت زیتون دارد عنوان کرد: امیدواریم تا در زمینه تولید زیتون نیز در کشور حائز رتبه نخست شویم.

وی با بیان اینکه در حوزه دام و طیور نیز گلستان رتبه‎های بسیار بالایی دارد افزود: بخش بالایی از تولید استان به خارج استان می‎رود که نقش محوری و اساسی در تامین امنیت غذایی کشور را ایفا می‎کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان از حمایت حاکمیت از تولید قدردانی کرد و ابراز داشت: نقش محوری گلستان در حوزه امنیت غذایی توانسته این استان را منحصر به فرد کند.

سیدمحمدی در خصوص تولید گوشت مرغ در گلستان بیان داشت: بیش از 114 هزار تن تولید گوشت مرغ در گلستان وجود دارد که دو سوم آن به خارج از استان می‎رود و در زمینه گوشت قرمز نیز 27 هزار تن تولید داریم.

این مسئول با بیان اینکه تولید تخم‌مرغ در استان مازاد است اذعان داشت: میزان مصرف سرانه شیر در گلستان نسبت به کشور بالاست و این شاخصه‎ها سبب شده که گلستان به استانی اثربخش و اثرگذار در بخش کشاورزی تبدیل شود.

انتهای پیام/2307/ن/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول