اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان خبر داد

صدور 4690 تن پای مرغ از اصفهان به کشور چین

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به اینکه استان اصفهان با داشتن 2 هزار واحد مرغداری توانسته رتبه نخست کشور را کسب کند، گفت:از اصفهان در سال گذشته مقدار 4 هزار و 690 تن پای مرغ به کشور چین صادر شده است.

صدور 4690 تن پای مرغ از اصفهان به کشور چین

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید اکبر حسینی ظهر امروز در مراسم برپایی یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور، دامپزشکی و آبزیان با اشاره مهم‌ترین وظایف این سازمان اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم این سازمان واکسیناسیون است که در این راستا در بخش دولتی و غیر دولتی سالانه تعداد 13.5 میلیون واکسیناسیون در مورد انواع بیماری‌های دامی در سطح استان اصفهان انجام می‌گیرد.

وی افزود: در استان اصفهان 33 حوزه کشتار دام و 18 کشتارگاه طیور وجود دارد که سالانه در آنها یک میلیون و 600 هزار رأس دام کشته می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان تصریح کرد: یکی دیگر از وظایف این سازمان کنترل بهداشت دام کشور و فرآورده‌های مربوط به آن، بررسی و جلوگیری از انتشار بیماری‌های دامی و نظارت بهداشتی کشتارگاه‌ها است.

وی در ادامه با اشاره به دو بیماری مهم تب مالت و سل افزود:سال گذشته سازمان دامپزشکی مبلغ 13.5 میلیارد ریال خسارت برای از بین بردن دام‌های مبتلا به بیماری تب مالت پرداخت کرده است.

حسینی در بخش از صحبت‌های خود  با اشاره به اینکه تعداد 390 هزار رأس دام سنگین (گاو و گوساله) و 3 میلیون و 100 هزار رأس دام سبک (گوسفند و بز) در سطح استان اصفهان وجود دارد، تاکید کرد: استان اصفهان با داشتن 2 هزار واحد مرغداری توانسته  رتبه نخست کشور را کسب کند.

وی اضافه کرد: : همچنین سال گذشته مقدار 4 هزار و 690 تن پای مرغ به کشور چین صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: با تلاش تولید کنندگان استانی امروز شاهد وجود 520  واحد کلونی زنبور عسل، 450 استخر ماهی‌های زینتی و 150 استخر مربوط به ماهی‌های پرورشی هستیم.

وی تاکید کرد: با ایجاد حوزه نمایندگی ولی فقیه و راه‌اندازی سایت اختصاصی در کشتارگاه‌‌ها سؤالات شرعی در این امر پاسخ داده شده و نظارت شرعی نیز صورت می‌گیرد.

حسینی در مورد اقدامات آموزشی این سازمان افزود: تا کنون 14 برنامه 15 دقیقه‌ای از طریق سیما به نمایش در آمده است.

انتهای پیام/63001/آ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول