اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صنعتگر نمونه گلستانی:

شیوع بیماری نیوکاسل در مرغداری بسیار کشنده است

خبرگزاری فارس: صنعتگر نمونه گلستانی گفت: شیوع بیماری نیوکاسل در مرغداری بسیار پاتوژنیک و کشنده است و مرگ‎و میر را به صد درصد می‌رساند.

شیوع بیماری نیوکاسل در مرغداری بسیار کشنده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گلستان، رضا مبصری بعدازظهر امروز در کارگاه آموزشی صنعت طیور استان که در سالن جهاد کشاورزی استان گلستان برگزار شد اظهار داشت: با شروع فصل سرما اثر نگهدارندگی بر روی ویروس‎های بیماری‎زا افزایش یافته و توسعه بیماری را شدت می‎بخشد.

وی با بیان اینکه برنامه مناسب واکسیناسیون در منطقه امری مهم تلقی می‎‎شود ابراز داشت: بیماری که عمدتاً مرغداران را درگیر می‎کند و بیشترین تلفات را نیز در بردارد بیماری نیوکاسل است.

صنعتگر نمونه گلستانی خطاب به مرغداران تاکید کرد: در سن هفت روزگی باید واکسن دوگانه نیوکاسل آنفولانزا به نحوی که زیر پوست گردن تزریق شود مورد استفاده قرار بگیرد.

وی برونشیت را از دیگر بیماری‎های مهلک در صنعت مرغداری برشمرد و افزود: سویه جدیدی که اکنون وجود دارد QX است که لازم است در سن هفت روزگی از واکسن H120 به شکل اسپری برای جلوگیری از توسعه بیماری استفاده شود.

واکسیناسیون در کاهش بیماری‎ها بسیار موثر است

صنعتگر نمونه گلستانی با بیان اینکه واکسیناسیون در کاهش بیماری‎ها بسیار موثر است متذکر شد: سویه ویروس‎ها تغییر پیدا کرده که وارد منطقه شده است لذا یکی از پایه‎های پیشگیری انجام واکسیناسیون است.

مبصری با اشاره به اینکه امنیت زیستی نوعی ‎پیشگیری است ابراز داشت: نحوه استفاده کردن از ضدعفونی‎ها به منظور از بین بردن ویروس‎ها است.

مرغداری‎ها محل پیک‎نیک نیستند

وی با تاکید بر اینکه مرغداری‎ها محل پیک‎نیک نیستند متذکر شد: ماشین‎های افرادی که اجباراً نیاز است نیز باید در بیرون از فارم پارک شوند.

صنعتگر نمونه گلستانی اضافه کرد: از نقل و انتقال خوراک و وسایل حتی در شرایط بحران دیدار صاحبان فارم نیز ممنوع است به دلیل اینکه باعث انتقال بیماری می‎شود.

وی یادآور شود: ضدعفونی‌کننده‎های مختلفی در بازار وجود دارند که باید متناسب با محل انجام شود.

صنعتگر نمونه گلستانی متذکر شد: ضدعفونی پایان دوره شامل تخلیه کود، پاکسازی مناطق چسبنده مدفوع مرغ با کاردک، استفاده از ماده پاک‎کننده غیریونی، شستشوی کامل بعد از استفاده مایع شوینده است و در پایان هر یک از مراحل نیز لازم است خشک شدن کامل در سالن اتفاق بیفتد.

مبصری بیان داشت: بهترین ترکیبات برای ضدعفونی کردن سالن‎ها گلوتارال آلدهید است و دمای استفاده از گاز فرمالین نیز باید بالای 25 درجه باشد.

انتهای پیام/2307/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول