اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قم:

مطالعات فاز دوم منوریل در حال انجام است

خبرگزاری فارس: شهردار قم از انجام مطالعات فاز دوم منوریل به طول 13 کیلومتر خبر داد و گفت: برای اجرای فاز دوم بالغ بر 400 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

مطالعات فاز دوم منوریل در حال انجام است

محمد دلبری امروز در حاشیه نصب نخستین تیر بتونی منوریل قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: منوریل از پروژه‌های ماندگار قم است که فاز اول آن تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه منوریل در دو بخش طراحی شده است، ادامه داد: فاز اول آن به طول 7.6 کیلومتر است که از پارک‌سوار شمالی آغاز شده و تا قبل از حرم مطهر ادامه دارد.

شهردار قم پیشرفت کار پروژه را خوب ارزیابی کرد و با بیان اینکه 180 میلیارد تومان برای فاز اول هزینه شده است، تصریح کرد: در بخش تجهیزات سه کشور بودند که دانش تولید تیرهای بتونی را در اختیار داشتند که برای در اختیار گذاشتن آن، خواسته‌های بالایی داشته و حاضر به انتقال این تیرها نبودند.

وی افزود: متخصصان داخلی کشور در بازدیدی که از این سه کشور داشتند به تکنولوژی و دانش تیرهای ریلی دست یافته و امروز شاهد تولید 100 تیر ریلی در کارگاه منوریل و نصب نخستین تیر در این پروژه بزرگ ملی هستیم.

دلبری بیان کرد: کیفیت کار نه تنها از نمونه خارجی آن بهتر است بلکه می‌توان ادعا کرد شاید در آینده نزدیک بتوانیم این محصولات را به کشورهای دیگر صادر کنیم.

وی گفت: مطالعات فاز دوم منوریل نیز به طول 13 کیلومتر در حال انجام است و برنده مناقصه آن نیز تعیین شده است که در صورت به نتیجه رسیدن با هزینه‌ای بالغ بر 400 میلیارد تومان این پروژه از مصلای قدس تا پردیسان انجام خواهد شد.

انتهای پیام/78001/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول