اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم:

عده‌ای در پروژه منوریل قم به دنبال حاشیه‌سازی هستند

خبرگزاری فارس: سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: برخی به جای اینکه موانع و مشکلات پروژه را رفع کنند تا به شکل بهتری اجرایی شود، به دنبال بحث‌هایی هستند که به قم آسیب می‌زند.

عده‌ای در پروژه منوریل قم به دنبال حاشیه‌سازی هستند
حسن بختیاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تشریح اجرای پروژه منوریل در استان گفت: حدود دو سال است که عملیات اجرایی این پروژه آغاز شده و در دست اجرا است.
وی افزود: پیمانکارهای توانمندی در این پروژه فعالیت می‌کنند، اما به دلیل وجود برخی مشکلات عملیات ساخت و ساز منوریل با افت و خیزهای بسیاری مواجه بوده است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه شورا با اصل موضوع منوریل موافق است، عنوان داشت: شورا با اصل اجرای منوریل هیچ گونه مخالفتی ندارد و تا کنون بخشی از کار نیز انجام شده است.
بختیاری به چالش‌های موجود در این پروژه اشاره و تصریح کرد: بزرگ‌ترین و مهم‌ترین چالش در این پروژه عبور منوریل از مقابل حرم بوده که از اساسی‌ترین مشکلات این طرح به شمار می‌رود و عامل توقف پروژه شده است.
وی اضافه کرد: بر اساس آخرین مصوبات، شورای اسلامی شهر با عبور منوریل از مقابل حرم مقدس حضرت معصومه(س) مخالف است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم، عبور منوریل از مقابل حرم مطهر را عاملی برای مخدوش شدن این حریم مقدس برشمرد و گفت: در صورت عبور منوریل از مقابل حرم چهره این فضای قدسی مخدوش می‌شود و باید ضمن اجرای پروژه این موضوع مهم مورد توجه باشد.
وی افزود: گنبد حرم مطهر از میدان امام خمینی(ره) قابل مشاهده است و در صورتی که قرار باشد منوریل از مقابل حرم عبور کند، اغتشاش بصری به وجود می‌آید.
بختیاری با بیان اینکه عبور منوریل از قسمت ذکر شده مشکلات دیگری را نیز به همراه دارد، اذعان داشت: عبور منوریل از مقابل حرم، مانعی برای توسعه حرم به سمت غرب است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم از پیگیری مجموعه قطار شهری در این زمینه ابراز امیدواری کرد و گفت: شرکت مشاور، پیمانکار و مجموعه قطار شهری به دنبال رفع این دغدغه هستند.
وی عنوان داشت: قبل از آغاز اجرای پروژه مسیری برای آن تعیین شده و مقرر شد تا حین اجرای مسائل و مشکلات برطرف شود.
بختیاری خاطرنشان کرد: جریانی در شهر است تا این پروژه با قدرت تمام دنبال شود و به اجرا در بیاید ولی هنوز مشکلات اصلی حل نشده و گزارش درستی از درصد پیشرفت کار داده نشده است.
وی با ابراز تاسف از اینکه برخی به جای پرداختن به اصل موضوع دنبال حاشیه‌سازی هستند، گفت: برخی به جای اینکه موانع و مشکلات پروژه را رفع کنند تا به شکل بهتری اجرایی شود، به دنبال بحث‌هایی هستند که به قم آسیب می‌زند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم افزود: حرم مطهر حضرت معصومه(س) مکانی است که تمام مردم به آن حساس هستند، بنابراین نباید با بی توجهی برخی به چهره حرم آسیب زده شود.
بختیاری تاکید کرد: نقاط قرمزی در بخش منوریل وجود دارد و کسانی که می‌خواهند عملیات اجرایی منوریل به شکل اشتباه پیش برود نه تنها به هدف خود نخواهند رسید بلکه باعث زمین گیر شدن پروژه می‌شوند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول