اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی قزوین:

کولاک شدید و برف در گردنه‌های قزوین همچنان ادامه دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان قزوین از بارش کولاک شدید برف در گردنه‌های استان خبر داد.

کولاک شدید و برف در گردنه‌های قزوین همچنان ادامه دارد

غفور فلاح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: بارش برفی که از شب گذشته د‌ر این استان آغاز شده از امشب کاهش شدید دما را در پی خواهد داشت به طوری که فردا شب در قزوین دمای هفت درجه سانتیگراد زیر صفر را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه به طور حتم از فردا کولاک شدیدی را در گردنه‌های استان خواهیم دید، افزود: البته در حال حاضر هم مناطق گردنه‌گیر استان با وجود بارش برف با مه غلیظی روبه‌رو هستند.

فلاح تصریح کرد: دمای هوای قزوین در حال حاضر دو درجه سانتیگراد زیر صفر است و نوسان دمای هوای این شهر نیز بین 55 تا 85 درجه سانتیگراد گزارش شده است.

بارش برفی که از شب گذشته آغاز شده است موجب کندی تردد خودروها در گرنه‌های استان هم شده است به طوری که محمدنادر محمدزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین هم بیان کرد: بارش برف موجب کندی تردد در گردنه‌ها به ویژه کوهین در محور قزوین به رشت، آوج و هجیب در مسیر بویین زهرا به همدان و ساوه و قسطین‌لار و بهرام‌آباد در مسیر قزوین ـ الموت شده است.

وی با اشاره به اینکه تردد خودروها در گردنه‌های استان قزوین به علت کولاک و مه غلیظ به کندی صورت می‌گیرد، افزود: استان قزوین با 10 گردنه صعب‌العبور به طول 61 کیلومتر از جمله استان‌های برفگیر و سردسیر کشور است.

با توجه به اینکه تردد خودروها در جاده‌ها به ویژه گردنه‌ها با کندی صورت می‌گیرد، خبرنگار فارس ارتباط تلفنی با سیدمظفر حسینی فرمانده پلیس راه استان برقرار کرد تا از آخرین وضعیت راه‌های استان جویا شود.

حسینی با بیان اینکه از تردد خودروهای بدون زنجیر چرخ در تمامی محورهای مواصلاتی استان جلوگیری می‌شود، گفت: در حال حاضر گرچه تمامی محورهای مواصلاتی استان باز است اما تردد در گرنه کوهین در مسیر قزوین _ رشت، قسطین‌لار و بهرام‌آباد در محور قزوین به الموت به علت بارش برف و مه گرفتگی شدید با کندی صورت می‌گیرد.

وی به رانندگانی که قصد عبور از محورهای مواصلاتی استانی به ویژه مناطق کوهستانی را دارند توصیه کرد حتما زنجیر چرخ و وسایل گرمایی را به همراه خود داشته باشند.

استان قزوین در مجموع بیش از شش هزار و 300 کیلومتر راه دارد که از این میزان 216 کیلومتر آن آزادراه و 265 کیلومتر آن بزرگراه است.

انتهای پیام/77004/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول