اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم:

فاز اول منوریل تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: فاز اول منوریل از پارک‌سوار شمالی تا میدان مطهری طبق برنامه زمان‌بندی تا پایان امسال اجرایی خواهد شد.

فاز اول منوریل تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

علی‌اکبر مجد حکمت امروز در حاشیه نصب نخستین تیر بتونی منوریل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: از نظر تامین تجهیزات و قطعات منوریل به دلیل خرید قبلی مشکلی نداریم هرچند تحریم‌ها را پیش رو داشته اما موفق شدیم با توجه به خرید قبلی این مرحله را پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به تشدید تحریم‌ها از سوی غرب تصریح کرد: شاید به نظر برسد که در زمان تحویل تجهیزات دچار مشکل شویم اما خوشبختانه بدون هیچ مشکلی واگن‌های خریداری شده را تحویل می‌گیریم.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم از بهره‌برداری فاز اول منوریل تا پایان سال جاری خبر داد و عنوان کرد: فاز اول منوریل به لحاظ اجرایی شامل پارک‌سوار شمالی تا میدان شهید مطهری است که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان داشت: ایستگاه منوریل فعلا تا پردیسان طراحی شده و این ظرفیت وجود دارد تا در مراحل بعدی مطالعات منوریل تا فرودگاه قم را نیز پیگیری کنیم.

حکمت در خصوص پروژه مترو گفت: در این پروژه با توجه به مشکلات و موانعی که وجود دارد عقب نیستیم و قطعات دستگاه حفار TBM را وارد کشور کردیم و در صورت ورود قطعه نهایی، مونتاژ شده و کار به موقع شروع می‌شود.

وی یادآور شد: طراحی ما به لحاظ مهندسی و تهیه اسناد مهندسی تا پایان امسال به اتمام می‌رسد و در زمینه تامین ماشین‌آلات هم مشکلی از نظر اجرا نداریم چرا که زمین قم مساعد و خوب است و به شرط حل مشکلات مالی و تامین به موقع تجهیزات، کار به سرعت پیش خواهد رفت.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم ادامه داد: با تلاش قرارگاه خاتم‌الانبیا دستگاه TBM خریداری شده و در حال حاضر مراحل گمرکی آن در حال طی شدن است و این دستگاه پس از ورود به کشور، مونتاژ خواهد شد.

انتهای پیام/78001/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول