اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمانشاه خبر داد:

بهره‌برداری از مونوریل کرمانشاه طی 2 سال آینده

خبرگزاری فارس: استاندار کرمانشاه از بهره‌برداری پروژه مونوریل کرمانشاه طی دو سال آینده خبر داد.

بهره‌برداری از مونوریل کرمانشاه طی 2 سال آینده
سید دادوش هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه طبق زمان‌بندی قبلی از هفته پیش آغاز شده است.
وی اضافه کرد: امروز شهر کرمانشاه به عنوان یکی از کلان‌شهرهای کشور با مشکل حاد ترافیکی مواجه است و با بهره‌برداری پروژه قطار شهری در واقع بار بزرگی از حجم ترافیک شهر کاسته می‌شود و مشکلات شهروندان در رفت و آمد برطرف خواهد شد.
استاندار کرمانشاه ادامه داد: این پروژه به شیوه EPC Turnkey یا "کلید در دست" که روش مدرن و نوین رایج در دنیا برای اجرای پروژه‌های فنی و مهندسی است، احداث می‌شود و در دو فاز به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی خاطرنشان کرد: شروع عملیات محصور کردن مسیر و حل مشکلات مربوط به وجود معارضان به منظور زمینه‌سازی برای آغاز عملیات اجرایی این پروژه از ابتدای مهرماه امسال آغاز شده است.
هاشمی ادامه داد: طول مسیر اجرای این پروژه 13 کیلومتر شامل 12 ایستگاه، دو توقفگاه و پارکینگ خواهد بود.
وی اضافه کرد: مسیر حرکت مونوریل دو خطه بوده و از میدان فردوسی در جنوب شهر تا میدان معلم در انتهای شمالی بلوار طاقبستان امتداد دارد.
استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه ناوگان دارای 56 واگن در قالب 14 قطار است، خاطرنشان کرد: ظرفیت جابه‌جایی مسافر در افق طرح یعنی سال 1410، 16هزار و 180 نفر در هر ساعت و در هر جهت است.
هاشمی تصریح کرد: سر فاصله زمانی حرکت قطارها کمتر از چهار دقیقه خواهد بود و مبلغ قرارداد این پروژه حدود 215 میلیون یورو معادل 3هزار و 270 میلیارد ریال است.
استاندار کرمانشاه در پایان گفت: با توجه به استفاده از سیستم مونوریل که به صورت روگذر اجرا خواهد شد؛ از ویژگی‌های مهم پروژه حذف تونل بوده که سبب کاهش شدید هزینه‌ها و زمان اجرا شده است.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول