اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قمی‌ها نخستین مونوریل‌سواران کشور

خبرگزاری فارس: هر روز که می‌گذرد و مردم ستون‌های مونوریل را در سطح رودخانه قم استوار می‌بینند و امیدوارند هرچه زودتر روزی فرا رسید که آنها نخستین مونوریل‌سواران کشور باشند.

قمی‌ها نخستین مونوریل‌سواران کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مونوریل قم، معمولا در اجرای پروژه‌های بزرگ حداقل در شهر مقدس قم اینگونه بوده که زمان از درجه اهمیت چندانی برخوردار نبوده است به گونه‌ای که اجرای برخی از پروژه‌ها بدون هیچ دلیل خاصی چند‌ سال به طول انجامیده است.
اما به نظر می‌رسد قضیه مونوریل با تمام موارد مشابه متفاوت است، زیرا این پروژه از زمانی که آغاز شده است با پیگیری و همت مسئولان به ویژه استاندار قم با قدرت به حرکت خود ادامه می‌دهد.
البته منازعات و حواشی که برخی در نیمه‌های راه برای این پروژه ملی به وجود آوردند کمی در سرعت کار تاثیر گذاشت اما پروژه مونوریل هرگز از حرکت در مسیر ساخت و ساز نایستاد و به راه خود ادامه داد البته ناگفته نماند برخی از اظهار نظرها در خصوص این پروژه نه از سر غرض بلکه از سر دلسوزی بوده است که مسئولان امر نیز برای این گونه نظرات احترام قائل شده و جلساتی را برای رفع ابهامات برگزار کردند.
از سوی دیگر مردم قم که فکر نمی‌کردند قم بتواند گوی سبقت را از تهران به عنوان پایتخت برباید و پذیرای مونوریل باشد این روزها خوشحالند و منتظرند تا این پروژه هر چه زودتر به پایان برسد و مونوریل این وسیله حمل و نقل مدرن و فانتزی پس از گذشتن از کشورهای اروپایی و برخی از کشورهای آسیایی مثل چین، ژاپن و کره جنوبی به قم برسد.
آنچه مسلم است اینکه روزها مونوریل قم با عبوراز کنار حاشیه‌ها به سمت بهره‌برداری حرکت می‌کند و مسئولان نیز در تلاش هستند تا به وعده‌های خود مبنی بر راه‌اندازی مرحله نخست این پروژه در دهه فرخنده کرامت در سال ۹۱ جامعه عمل بپوشانند.
در این مرحله که پروژه مونوریل قم حد فاصل پارکسوار شمالی تا حرم حضرت معصومه(س) و مصلای قدس در بستر رودخانه قمرود در هسته مرکزی این شهر احداث می‌شود مردم و زائران شهر کریمه اهل بیت(ع) می‌توانند به راحتی و با مدرن‌ترین وسیله حمل و نقلی روز این مسیر را طی کنند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول