اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل:

تدوین سند جامع فرهنگ استان ضرورتی انکار‌ناپذیر است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل گفت: تدوین سند جامع فرهنگ استان اردبیل ضرورتی انکار‌ناپذیر است.

تدوین سند جامع فرهنگ استان ضرورتی انکار‌ناپذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کاظم جعفری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل در بیان ابعاد مصوبات کارگروه اجتماعی و فرهنگی اظهار داشت: سند جامع فرهنگ استان اردبیل به عنوان مصوبه کارگروه اجتماعی و فرهنگی قرار است با درخواست میراث فرهنگی تدوین شود تا حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌ها به سمتی باشد تا آسیب‌های فرهنگی به حداقل برسد.

جعفری با بیان اینکه سالانه این استان بیش از 10 میلیون گردشگر خارجی و داخلی می‌پذیرد و با داشتن پنج شهر مرزی روزانه 2 هزار مسافر خارجی وارد این استان می‌شود، افزود: ما در کانون آسیب‌های فرهنگی نیاز به یک نگاه جامع و حرکت منسجم داریم.

وی به آسیب رسانه‌های بیگانه و دریافت برنامه‌های کانال‌های خارجی در مناطق مرزی اشاره کرد و گفت: بدون دیش ماهواره در شهرهای مرزی این استان بیش از 20 کانال که اغلب برنامه‌های ضد ارزشی و ضد اخلاقی دارند قابل دریافت است که این خود بزرگترین آسیب به شمار می‌رود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل تصریح کرد: این سند که در برخی از استان‌ها نظیر خراسان رضوی تدوین شده با اعتبار کمتری در این استان تدوین خواهد شد تا از اقدامات جزیره‌ای و مقطعی در حوزه فرهنگی جلوگیری شده و فعالیت‌های منسجمی را با خروجی دقیق و شفاف ناظر باشیم. 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه پرونده 64 طرح در حوزه کشاورزی و کارگروه توسعه این بخش نظیر احداث و راه‌اندازی مرکز پرورش شتر مرغ،‌ کبک، بره، مرغ گوشتی، پروار‌بندی گوساله، ماهی، گلخانه، حصار‌کشی باغ، پرورش اسب، احداث سردخانه و...، همچنین 33 طرح کارگروه زیر‌بنایی و شهر‌سازی از شهرستان نمین، دو مورد از شهرستان کوثر و چهار مورد از شهر عنبران که اغلب تغییر مسکونی به تجاری، تراکم طبقات و... بود که در جلسات مورد موافقت یا مخالفت قرار گرفته بود به تصویب اعضای شورای برنامه‌ریزی رسید.

در این جلسه همچنین مصوبات کارگروه‌های اشتغال، فرهنگی ـ اجتماعی، پژوهش و فناوری و همچنین کارگروه تخصصی امور اقتصادی مطرح شد که در اغلب موارد به دلیل آنکه مصوبات نیازی به تصویب کارگروه نبود و اغلب در مسیر سهولت اجرا بود برای اجرا و عملیاتی شدن به کارگروه مربوطه برگشت داده شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه و در بیان برخی از مصوبات کارگروه تخصصی امور اقتصادی اعلام شد برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های استان در داغستان به نتیجه نرسیده و برخی از توسعه مناسبات و پذیرش هیئت‌های اعزامی نیز بلاتکلیف رها شده و در رونق منطقه ویژه اقتصادی که شرکت انبارهای کشور در 300 هکتار زمین طراحی خود را انجام می‌دهند و همچنین احداث 5 هزار متر‌مربع انبار در گمرکات به صورت بلاتکلیف به حال خود رها شده است.

انتهای پیام/62001/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول