اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی بستک خبر داد

تدوین سند توسعه بخش مرکزی بستک

خبرگزاری فارس: بخشدار مرکزی شهرستان بستک از تهیه و تدوین توسعه این بخش در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

تدوین سند توسعه بخش مرکزی بستک

به گزارش خبرگزاری فارس از بستک در غرب مرکز هرمزگان، عبدالرسول قنبری ظهر امروز در نشستی پیرامون تشریح برنامه‌های جدید بخشداری مرکزی شهرستان بستک بر تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی بخش، دهیاری‌ها و شورای اسلامی برای پیشبرد اهداف، برنامه‌ها و سرعت بخشیدن به امور تاکید کرد.

وی افزود: بخش مرکزی از امکانات و ظرفیت‌‌های خوبی برخوردار است و تلاش خواهیم کرد از این ظرفیت‌ها به نحو مناسب و شایسته‌ای استفاده کنیم.

بخشدار مرکزی بستک گفت: تحقق شعار محوری دولت در زمینه‌های عدالت، مهرورزی، خدمت به بندگان خدا و توسعه همه‌جانبه در گرو وحدت، همدلی و همراهی تمامی نیروهای معتقد به نظام اسلامی است.

قنبری، برنامه‌ریزی و تلاش برای تهیه سند توسعه این بخش را گام مهمی در مسیر حرکت و پیشرفت دانست و گفت: تلاش خواهیم کرد با تبدیل فرصت‌های بالقوه به بالفعل سرعت حرکت را نظام‌مند سازیم.

وی تلاش برای تحقق مصوبات سفرهای استانی هیئت دولت، سفرهای شهرستانی استاندار، پروژه‌های مسکن مهر و مهر ماندگار را یادآور شد.

این مسئول که به تازگی به سمت بخشدار مرکزی بستک منصوب شده است، افزود: با توجه به نام‌گذاری سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اهتمام به امر تولید و اشتغال با محوریت کشاورزی با توجه به فراهم بودن عنصر آب و خاک مهم است.

قنبری ادامه داد: طرح مهر کشاورزی به عنوان نقشه راه می‌تواند برای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار در روستاها نقشی موثر داشته باشد.

بخشدار مرکزی بستک از روستا به عنوان محل تولید و شکوفایی اقتصاد ملی نام برد و خاطر‌نشان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی چهار برنامه توسعه انجام شده و الان در حال اجرای برنامه پنجم توسعه و سند چشم‌انداز 20 ساله کشور هستیم که به تأیید مقام معظم رهبری رسیده و بخشدار به عنوان نماینده عالی دولت در سطح بخش باید در راستای تحقق معنویات مقام معظم رهبری، سیاست‌های راهبردی دولت و تصمیمات استاندار و برنامه‌ریزهای استانی به ویژه سند توسعه استان تلاش و برنامه‌ریزی کند که بر این اساس بنا داریم سند توسعه بخش مرکزی را با رویکرد بومی و نگاهی به برنامه پنجم، سند چشم‌انداز 20 ساله کشور و سند توسعه استان تهیه و تدوین کنیم.

این مقام مسئول تلاش در راستای رفع محرومیت از مناطق روستایی، توجه به بخش کشاورزی و صنعت به عنوان دو منبع مهم اقتصادی و تولیدی، امر بهداشت و ورزش به عنوان دو فاکتور سلامتی و نشاط جامعه، امنیت به عنوان ضامن حفظ سرمایه‌ها و حرکت و پیشرفت در ابعاد مختلف، تلاش برای تقویت سفره‌های آب زیرزمینی برای تأمین آب شرب کشاورزی، نظارت و پیگیری در تسریع پروژه‌های عمرانی و کوشش برای روحیه اعتماد، خود‌باوری، ایثار، مشارکت‌پذیری و حفظ شعائر مذهبی و اسلامی را از جمله برنامه‌ها در این بخش برشمرد.

این مسئول تلاش در جهت حفظ و توسعه منابع طبیعی و پوشش‌های گیاهی، رشد و توسعه گردشگری با توجه به ظرفیت‌های موجود، ساماندهی مبلمان روستایی، توجه به دامداری و دامپروری‌های نوین به منظور افزایش بهبود تولیدات دامی و توسعه صنعت مرغداری، امر ورزش و فضاهای آموزشی و تفریحی، تلاش در جهت شناسنامه‌دار کردن روستاها و دهیاری‌ها به منظور ایجاد بانک اطلاعاتی برای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی، کوشش برای ایجاد سرمایه‌گذاری و اشتغال با هدف شناسایی فرصت‌ها و مزیت‌ها و تلاش و برنامه‌ریزی در راستای ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی را به عنوان مهم‌ترین برنامه‌های خود عنوان کرد.

بخشدار مرکزی بستک بر همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی، حمایت و همراهی فرماندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، شورای اسلامی بخش و روستاها، دهیاران، کارکنان و کارشناسان برای پیشبرد اهداف و برنامه‌ریزی‌ها تأکید کرد و از آنان خواست؛ با ارائه نقطه‌نظرات و دیدگاه‌ها آهنگ توسعه و آبادانی در منطقه را سرعت بخشند.

انتهای پیام/ز/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول